درآمد ۲۳ میلیون دلاری آدیداس از فروش اولین مجموعه NFT

جذابیت‌‌‌‌‌‌های بازار متاورس، آدیداس را نیز به این حوزه کشاند و این شرکت آلمانی توانست در اولین گام و از طریق عرضه مجموعه توکن‌‌‌‌‌‌های غیرقابل معـــاوضه (NFT) خـــود تحت‌عـــنوان «IntotheMetaverse» درآمدی بیش از ۲۳میلیون دلار را به‌دست آورد. به گزارش وب‌سایت Block، در این فروش که تنها چند ساعت به طول انجامید، آدیداس توانست ۳۰هزار توکن غیرقابل معاوضه را به خریداران این دارایی بی‌‌‌‌‌‌همتا عرضه کند.

ارزش هر یک از‌NFTهای آدیداس برابر با ۲/ ۰اتریوم تعیین شد که در پی این فروش، حدود ۶‌هزار دلار نصیب این برند محبوب شد. بر اساس این گزارش، آدیداس برای عرضه مجموعه توکن‌‌‌‌‌‌های غیرقابل معاوضه خود با سه بازیگر بزرگ حوزه متاورس به‌نام‌‌‌‌‌‌های BoredApe Yacht Club‌، Gmoney و Punks وارد همکاری شد. اگرچه شاید رقم حاصل از فروش این توکن‌‌‌‌‌‌ها برای شرکت بزرگی همچون آدیداس، چشمگیر نباشد اما بد نیست بدانید که این شرکت در سه‌ماهه اخیر، سودی معادل ۴/ ۵۳۸میلیون دلار را از فروش محصولات خود به‌دست آورده که ثبت درآمد ۲۳‌میلیون دلاری تنها برای عرضه توکن‌‌‌‌‌‌‌هایی محدود و تنها در چند ساعت، می‌تواند قابل‌‌‌‌‌‌توجه باشد. هنوز مشخص نیست که آیا آدیداس قصد عرضه توکن‌‌‌‌‌‌های غیرقابل معاوضه بیشتری را در آینده دارد یا خیر اما این شرکت در وب‎‌‌‌‌‌‌سایت خود اعلام کرد که «این تازه شروع ماجراست.‌» توکن‌‌‌‌‌‌های غیرقابل معاوضه (NFT) دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌‌‌‌‌‌فردی هستند که صاحبان آنها، مالکیت یک شی در دنیای واقعی همانند آثار هنری، کلیپ‌‌‌‌‌‌های ویدئویی، موزیک و غیره را در اختیار دارد. NFTها مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند اما یک ارز دیجیتال محسوب نمی‌‌‌‌‌‌شوند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.