پای NFT ها به اینستاگرام باز می‌شود

اینستاگرام در حال بررسی راههایی برای وارد کردن NFT ها (توکنهای غیرقابل معاوضه) به این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو و دسترس پذیر کردن آنها برای دو میلیارد کاربرش است.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است این سرویس اشتراک گذاری عکس و ویدیو در تلاش برای ساخت قابلیتهایی هستند که توکنهای غیرقابل معاوضه را دربرمی گیرند.

اگرچه این داراییهای دیجیتالی برای کلکسیونرهای هنری یا ویدیویی دنیای مدرن محبوب هستند اما کلید دیجیتالی برای راه یافتن به متاورس (دنیای مجازی) هستند زیرا می توانند مالکیت را در یک دنیای مجازی انتقال دهند.

موسری در یک استوری اینستاگرام اعلام کرد هنوز خبری برای اعلام وجود ندارد اما ما قطعا در حال بررسی NFT ها و نحوه دسترس پذیرتر کردن آنها برای مخاطبان گسترده هستیم. تصور می کنم NFT ها عرصه جالبی باشند که می توانیم در آنها نقشی داشته باشیم و همچنین راهی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا هستند.

توکنهای غیرقابل معاوضه معمولا به صورت آنلاین معامله شده و به یک رمزارز مرتبط هستند. این داراییهای دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ با رشد انفجاری محبوبیت عمومی روبرو شدند و مجموع فروش آنها امسال به ۱۲ میلیارد دلار صعود کرده که تا حدودی به دلیل ورود برندهای بزرگی مانند نایکی به عرصه توکنهای غیرقابل معاوضه و دنیاهای مجازی بوده است.

شرکت مادر اینستاگرام در ژوئیه با اعلام تغییر نام خود از “فیس بوک” به “مِتا”، موج جدیدی از توجه عمومی به متاورس را برانگیخت. متاورس واژه ای است که به فضاهای مجازی اطلاق می شود که در آنجا افراد می توانند بازی، کار و تجارت را با استفاده از آواتارهایی که به صورت دیجیتالی تعامل دارند، انجام دهند.

اگرچه موسری درباره برنامه اینستاگرام توضیح چندانی نداد اما اظهارات وی نشان می دهد که اینستاگرام ممکن است ابزارهایی را برای کاربرانش فراهم کند تا توکنهای غیرقابل معاوضه ای که ایجاد می کنند را نمایش دهند یا به افراد امکان می دهد تولیدکنندگان محتوای محبوبشان را دنبال کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، الساندرو پالوسی، طراح برنامه، نخستین فردی بود که با ارسال اسکرین شاتهایی در توییتر، از جزئیات برنامه مربوط به NFT ها در اینستاگرام پرده برداشت. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی پالوسی، کاربران اجازه خواهند داشت برای NFT ها در اینستاگرام مستقیما درخواست خرید دهند و اینستاگرام احتمالا از کیفهای رمزارز کوین بیس و مِتاماسک و همچنین Novi فیس بوک حمایت می کند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.