پربازده‌ترین رمزارزها در سال ۲۰۲۱

با ورود به تعطیلات آخر سال میلادی و تعطیلی اکثر بازارهای مالی در سطح جهان، تنها بازار جهانی که معاملات همچنان بی‌‌‌وقفه در آن ادامه دارد، بازار رمزارزهاست. در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین در تلاشی ستودنی سعی دارد از مرز کانال ۵۰‌هزار دلار عبور کرده و به مقاومت ۵۲‌هزار دلار یورش ببرد. اتریوم نیز با محدوده ۴‌هزار دلار درحال درگیری است و در تلاش است تا بتواند از این محدوده عبور کند. با توجه به تعطیلات پایان سال در اکثر نقاط جهان، فعلا نمی‌توان انتظار تحرکات خاصی را در بازار رمزارزها داشت. این موضوع به آن دلیل است که عمده موسسات سرمایه‌گذاری تعطیل بوده و تقریبا می‌توان گفت پول هوشمندی وارد بازار نمی‌شود. با توجه به آنچه که در بازار رمزارزها گذشت، شرایط با آغاز ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

بررسی رمزارزهای پیشتاز سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱، گروه‌‌‌های مختلفی در بازار رمزارزها ترند شدند و رشدهای چشمگیری را تجربه کردند. از NFT تا میم‌‌‌کوین‌‌‌هایی مانند دوج و شیبا چندصد‌درصد افزایش ارزش داشته و دارندگان آنها توانستند از سود سرشاری بهره‌‌‌مند شوند. در کنار این موضوعات، رشد بازار رمزارزها در این سال باعث شد مفاهیم جدیدی در ادبیات علم مالی جهان شکل گرفته و با کمک نوآوری در حوزه مالی با کمک بلاک‌چین، بسیاری از امور تسهیل شود. اما پس از این همه فراز و نشیب، در نهایت پروژه‌‌‌های مربوط به حوزه متاورس یا دنیای مجازی و حوزه بازی‌‌‌های درآمدزا (Play-to-earn) بیشترین میزان رشد ارزش توکن‌‌‌های خود را تجربه کنند.  بر اساس داده‌‌‌های سایت Coinmarketcap، بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۷۴‌درصد و اتریوم نیز ۴۶۱‌درصد رشد داشته است. اما در حوزه بازی‌‌‌ها، توکن GALA حدود ۴۹ هزار‌درصد رشد داشت و بیشترین رشد در بازار رمزارزها را ثبت کرد. این پروژه بر روی ایجاد بستر تبادل ارزش پرداخت‌‌‌های درون برنامه‌‌‌ای بازی‌‌‌ها فعالیت می‌کند. تیم این پروژه تاکنون توانسته یک بازی با نام Town Star منتشر کرده و مجموعه NFT‌های گوناگونی را عرضه کنند که محبوب‌‌‌ترین آنها VOX نام دارد.

در جایگاه دوم، توکن AXS که توکن بازی اکسی است قرار دارد. همان‌طور که مشخص است، این توکن نیز در دسته بازی‌‌‌ها قرار گرفته است. توکن AXS توانست در سال‌جاری میلادی بیش از ۱۷ هزار‌درصد رشد را ثبت کند. این توکن مربوط به بازی است که شما با خرید برخی شخصیت‌‌‌ها و ابزار آنان، می‌توانید با دیگر بازیکنان در سطح جهان به مبارزه بپردازید و در ازای پیروزی، توکن‌‌‌های این بازی را دریافت کرده که می‌توانید آنها را در بازار رمزارزها به فروش برسانید. تمام آیتم‌‌‌ها و شخصیت‌‌‌های خریداری شده نیز در قالب NFT بوده و قابل فروش در بازار NFT ها هستند.

جایگاه سوم نیز به توکن SAND اختصاص دارد. این توکن مربوط به پروژه Sandbox است که در حوزه متاورس فعالیت می‌کند. در این جهان شما می‌توانید گشت‌وگذار کنید، آیتم‌‌‌های مختلفی را خریداری کرده و حتی اقدام به خرید زمین‌‌‌های مجازی کنید. بسیاری از افراد در این جهان کسب‌وکار شخصی خود را ایجاد کرده و اقدام به درآمدزایی می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، حوزه بازی‌‌‌ها در بازار رمزارزها توانسته بیشترین میزان رشد را ثبت کند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که مسیر این حوزه جدا از بازار رمزارزها خواهد بود؛ چرا که افراد زیادی می‌توانند به آسانی به کمک امکانات این زمینه برای خود درآمد کوچکی داشته باشند که این موضوع موجب می‌شود حتی درصورت ریزش بازار، استفاده از این توکن‌‌‌ها همچنان پابرجا بماند که به رشد بیشتر این زمینه فارغ از مسیر کلی بازار منجر خواهد شد.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.