ردپای ساتوشی ناکاموتو در معاملات بیت‌کوین

رفتارهای مشکوک نهنگ بیت کوین در ماه های اخیر کارشناسان را در خصوص حضور ساتوشی ناکاموتو در بازار رمزارز به شک انداخته است.

در طول سال ۲۰۲۱، تعداد زیادی حرکت مرموز توسط ماینرهایی که در روزهای اولیه اختراع بیت کوین، رمز ارز استخراج می کردند، رخ داده است و تنها در هفته های اخیر هزار بیت کوین از سال ۲۰۱۰ منتقل شده است.

حرکات نهنگ های قدیمی مانند این باعث شده است برخی افراد تصور کنند که این حرکات ناشی از فعالیت ساتوشی ناکاموتو باشد. با این حال، حتی اگر برآوردها نشان می دهد ناکاموتو بیش از یک میلیون بیت کوین استخراج کرده است، بسیاری دیگر از سرمایه گذاران نیز می توانستند در آن زمان میلیون ها سکه استخراج کنند.

در ۹ ژوئن ۲۰۲۱، یک ماینر اولیه، ۱۰۰۰ بیت کوین ناشی از ۲۰ پاداش بلاک از سال ۲۰۱۰ را به آدرس های مختلف ارسال کرد تا به حال شش بار در سال ۲۰۲۱ این نهنگ صید شده است و ۶ هزار بیت کوین ده ساله را خرج کرده است؛ برخی تصور می کردند که نهنگ ممکن است مخترع بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو باشد.

با این وجود بعید است که نهنگ اسرارآمیز ناکاموتو باشد و با وجود اینکه مخترع یک ​​میلیون بیت کوین استخراج کرده است بسیاری دیگر نیز در کنار تلاش های خالق، بیت کوین استخراج کرده اند.

ناکاموتو احتمالاً در سال ۲۰۱۰ بیت کوین استخراج کرده است، اما تعداد زیادی از ماینرهای دیگر نیز در سال دوم بیت کوین، پاداش های بلوک را پردازش کردند. ۳.۳۹ میلیون بیت کوین در سال ۲۰۱۰ استخراج شد و در این برهه از زمان، یک فرد هنوز می تواند از یک واحد پردازش مرکزی (CPU) برای استخراج بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۱۰ استفاده کند.

 این بدان معناست که یک کامپیوتر اصلی با یک CPU مناسب می‌تواند از بین ۶۷۹۲۰ بلوک حل شده در سال ۲۰۱۰، پاداش‌ها را پیدا کند. در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۰، واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ برای استخراج بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفتند. بین دوره CPU و GPU، افراد بیشتری می‌توانستند در کنار خالق، بیت‌کوین استخراج کنند.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.