برنامه اپل در حوزه متاورس چیست؟

کارشناسان معتقدند که شرکت‌ های اپل و متا در سال ۲۰۲۲ رقابت تنگاتنگی در حوزه متاورس خواهند داشت.

در سال ۲۰۲۲ متاورس یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت‌های مطرح از جمله اپل و متا است. براساس گزارش Loup Ventures، اپل و متا در سال ۲۰۲۲ در بالاترین جایگاه در زمینه فناوری متاورس قرار خواهند گرفت. زیرا سرمایه گذاران زیادی به دنبال ورود به این حوزه هستند. یکی از پیش‌بینی‌های Gene Munster برای سال ۲۰۲۲ رقابت بین اپل و متا در زمینه متاورس است. متاورس لمس زندگی واقعی در دنیای مجازی و به شکل سه بعدی است. در میان شرکت‌های فناوری، متا بیشتر از اپل به این مفهوم نزدیک است. با این حال، به اعتقاد مانستر اپل موقعیت خوبی برای استفاده از متاورس و رشد در این زمینه دارد.

برنامه اپل در سال ۲۰۲۲ در حوزه متاورس

محصولات احتمالی اپل در زمینه metaverse در سال ۲۰۲۲

احتمالا اپل در نهایت مجموعه‌ای از محصولات مرتبط با metaverse را در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد کرد. از جمله این محصولات می‌توان به عینک‌های هوشمند AR یا MR اشاره کرد. شاید متاورس در چند سال آینده عمدتاً به صورت دو بعدی وجود داشته باشد. البته مانستر تمرکز بر سخت افزار را عامل اصلی تغییر شکل متاورس به سه بعدی می‌داند. به گفته این تحلیلگر اپل و فیسبوک برای ساخت هدست‌های مقرون به صرفه برای تجربه دنیای متاورس با یکدیگر رقابت خواهند کرد. به احتمال زیاد اپل یک هدست MR را در WWDC ۲۰۲۲ به نمایش خواهد گذاشت.

برنامه اپل در سال ۲۰۲۲ در حوزه متاورس

با این حال، این هدست تا سال ۲۰۲۳ در دسترس عموم نخواهد بود. شایعات مختلفی درباره محصولات احتمالی اپل از جمله توسعه چندین دستگاه AR یا MR در زمینه متاورس شنیده می‌شود. یکی از آن‌ها Apple VR که در حوزه واقعیت مجازی و بازی تمرکز می‌کند. همچنین اپل در حال کار روی یک گجت پوشیدنی کوچک و سبک به نام «Apple Glass» است. این محصول به احتمال فراوان همراهی برای آیفون خواهد بود.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.