وضع مالیات بر رمزارزها در کره جنوبی

سازمان خدمات مالیاتی کره‌جنوبی از تصمیم خود برای وضع مالیات بر رمز‌ارزهای‌ دریافتی توسط شهروندان این کشور از طریق هدیه یا ارثیه خبر داد.

سازمان خدمات مالیاتی کره‌جنوبی اعلام کرده که قصد دارد وضع مالیات بر هدایای رمز‌ارزی و توکن‌‌های به ارث رسیده را آغاز کند؛ اگرچه مالیات‌‌ها باید به صورت ارز‌‌های معمولی غیر دیجیتال (فیات) و با استفاده از روش‌های پیچیده پرداخت شود. سئول همزمان اعلام کرده که سرکوب دستکاری در بازار کریپتو را تشدید خواهد کرد.

سازمان خدمات مالیاتی ملی کره‌جنوبی (NTS)، بالاترین نهاد مالیاتی این کشور، اعلام کرده است که از ژانویه ۲۰۲۲، شهروندان موظف به پرداخت مالیات روی رمزارزهایی هستند که آنها را به صورت هدیه دریافت کرده یا از اعضای خانواده یا آشنایان به ارث برده‌‌اند. گفته می‌شود این مقررات جدید با قانون وضع شده توسط پارلمان ملی کره‌جنوبی که بر اساس آن، سود حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ معاف از پرداخت مالیات خواهد بود، در تناقض است. برای کمک به مالیات‌دهندگان در انجام وظایف قانونی جدید خود برای هدایا و ارثیه‌های رمز‌ارزی، سازمان خدمات مالیات ملی کره‌جنوبی اعلام کرد که ابزار جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه خواهد کرد که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا در صورت دریافت یک ارز دیجیتال، میزان بدهی مالیاتی خود را محاسبه کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. این ابزار از داده‌های قیمت توکن ارائه شده توسط چهار صرافی بزرگ فعال در زمینه مبادلات ارزی دیجیتال در این کشور یعنی Upbit، Bithumb، Korbit  و Coinone برای محاسبه ارزش فیات کمک مالی استفاده خواهد کرد؛ اما به جای استفاده از قیمت‌‌های کریپتو در زمان تعیین حقوق وراثت یا دریافت توکن‌‌های هدیه، شهروندان مجبور خواهند شد از این ابزار برای تعیین میانگین قیمت دو ماهه اخیر آن ارز و پرداخت مالیات آن به صورت فیات استفاده کنند.

سازمان خدمات مالیاتی کره‌جنوبی نگران است که نوسان موجود در بازار رمز‌ارزها منجر به سوءاستفاده دارندگان آن شده و در نتیجه، دارندگان به هنگام افت قیمت توکن‌‌های خود نسبت به اعلام آن در سامانه مالیاتی اقدام کنند. به همین دلیل، مبنای محاسبه مالیات میانگین دو ماهه اخیر قیمت آن ارز خواهد بود. در همین حال، دولت کره‌جنوبی نیز قصد دارد دستکاری در بازار رمز‌ارزها را سرکوب کند و در همین راستا، ماه گذشته پیش‌‌نویس لایحه‌‌ای را ارائه کرد که خواستار حبس ابد برای افرادی شد که به دنبال کلاهبرداری در سطوح کلان بازار رمزارزها از طریق دستکاری قیمت‌‌ها هستند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.