فعالیت‌های گسترده بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

مسئولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان‌ها و بانک‌ها باید در جهت حفظ و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، انجام دهند. امروزه سازمان‌ها فارغ از نوع فعالیت خود، دریافته‌اند که در قبال تمام سهامداران، و جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، مسئول هستند.

بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

در سالهای اخیر اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها افزایش یافته است و بانک‌‎ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

در دنیا، بانک‌ها حمایت‌های مادی و معنوی زیادی را در راستای بهبود فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای ایجاد رابطه بهتر با مشتریانشان و همچنین افزایش شهرت و اعتبار خود در نزد جامعه انجام می‌دهند.

مسئولیت اجتماعی بانک‌ها می‌تواند شامل فعالیت‌های مختلفی مثل خرید تجهیزات، حفاظت از محیط زیست، کمک به مناطق محروم، کمک به افراد بیمار یا آسیب دیده، حمایت از آموزش و یا ورزش و … شود.

بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک‌های ایرانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همیشه فعال و ثابت قدم بوده است.

در این مسیر از آخرین اقدامات بانک ملی ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، می‌توان به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قم، در ساخت ساخت و تکمیل درمانگاه روستای قمرود و مسجد دانشگاه علوم پزشکی این استان اشاره کرد.

همچنین اهدای 100 دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند استان سمنان و خرید تعداد 1000 دستگاه تبلت دیگر برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانش آموزان معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان از دیگر اقدامات بانک ملی بوده است. بانک ملی  در استان کردستان نیزبالغ بر یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید ۵۰ دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان اختصاص داد.

همچنین کارکنان اداره امور شعب بانک ملی استان کرمان به مناسبت روز جهانی معلولان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در پویش مومنانه “هدیه شعبه ما،یک ویلچر”، 15 دستگاه ویلچر به ارزش 360 میلیون ریال تهیه کرده و به توانخواهان سازمان بهزیستی این استان اهداء کردند.

از اقدامات دیگر بانک می‌توان به ساخت مدرسه در روستاهایی در استانهای ایلام، کردستان، فارس، خوزستان و گیلان اشاره کرد.

همچنین از محل حساب‌های قرض الحسنه پس انداز، تجهیزات پزشکی اعم از دستگاه‌های اکسیژن ساز و تنفس مصنوعی در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و مازندران، یک دستگاه الکتروشوک جهت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در استان اردبیل و دستگاه نوت تیکر برای دانشجویان روشندل دانشگاه کردستان خریداری شده است.

جمعی از کارکنان معاونت ارزی و امور بین الملل و ادارات تابعه بانک ملی نیز؛ کمک های مومنانه خود را در قالب بسته های حمایتی به نیازمندان اهدا کردند. این کمک ها شامل 170 بسته حمایتی هر کدام به ارزش نه میلیون و 500 هزار ریال و 30 فقره کارت هدیه هر کدام به ارزش دو میلیون ریال بود.

اقدامات بانک از جمله ساخت دو باب مدرسه در ماکو، سالن ورزشی در پلدشت، کمک به تجهیز بیمارستان شهید قلیپور در بوکان و پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا هم از مصادیق بارز فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

بانک ملی ایران در استان آذربایجان غربی نیز به منظورعمل به مسئولیت های اجتماعی خود، بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان کم‌برخورداراین استان اختصاص داد.

موارد اشاره شده تنها بخشی از فعالیت‌های گسترده بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی است و امید است این اقدامات به عنوان الگویی برای دیگر بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در نظر گرفته شود تا مردم و نهادها به کمک همدیگر از این دوران سخت اقتصادی و معیشتی عبور کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.