حمایت سه و نیم برابری بانک صادرات ایران از یار مهربان

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تجربیات مثبت به دست آمده از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران موجب شد تا بودجه اختصاص یافته بانک به نمایشگاه امسال سه و نیم برابر شود.

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تجربیات مثبت به دست آمده از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران موجب شد تا بودجه اختصاص یافته بانک به نمایشگاه امسال سه و نیم برابر شود.

حجت‌اله صیدی در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جمع اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: تعامل اقتصاد و فرهنگ بحث دیرینه‌ای است و سهم هر کدام در نشاط جامعه و احساس رضایت‌مندی و خوشبختی مردمان اهمیتی ویژه دارد.

وی ادامه داد: امروز ثابت شده آنچه نشاط و احساس سعادت را در جامعه افزایش می‌دهد، فرهنگ است. البته فرهنگ با اقتصاد رابطه‌ای دوسویه دارد. برای اینکه اقتصاد بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، معیشت مردم تامین شود و در سطح مطلوبی قرارگیرد، نیاز به فرهنگ‌سازی و پشتوانه فرهنگی است. در مقابل برای اینکه فرهنگ بتواند احساس سعادت و رضایت را در مردم ایجاد کند، به پشتوانه اقتصادی نیاز است.

صیدی با اشاره به اینکه مهمترین و موثرترین ابزار شناخته شده در بخش فرهنگ کتاب است، افزود: تاکنون هیچکدام از ابزارهای مختلف فرهنگی به پای کتاب نرسیده‌اند؛ چراکه کتاب تاثیر عمیق و بلندمدت داشته و از این رو توجه به آن اهمیتی ویژه دارد که خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و حتی در دوران دفاع مقدس و زیر موشک‌باران، نمایشگاه کتاب به همت مردان حوزه فرهنگ تعطیل نشد.

وی افزود: بانک صادرات ایران از دهه‌های پیش با افتخار در کنار نمایشگاه کتاب بوده و اگرچه مدتی این همکاری با وقفه مواجه شد، اما در سال‌های گذشته دوباره آغاز شده است. در سال گذشته تجربه بسیار خوبی در زمینه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به دست آمد و کتاب به دست کسانی رسید که تاکنون به لحاظ بعد مسافت و محرومیت‌های موجود در برخی از استان‌ها، امکان خرید کتاب از تهران را نداشته‌اند و از این‌رو در این نمایشگاه بودجه تخصیص داده شده توسط بانک صادرات ایران نسبت به سال قبل بیش از ٣.٥ برابر شده است؛ به طوری که برای خرید کتاب توسط دانشجویان و طلاب ٥٠ هزار تومان و برای اساتید و اعضای هیئت‌علمی ١٢٥ هزار تومان یارانه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: کمک مستقیم بانک صادرات ایران در دومین نمایشگاه مجازی کتاب به صورت پرداخت یارانه‌ خرید کتاب توسط دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست. همچنین بخشی از این یارانه در حوزه حمل و نقل کتاب ، رساندن آن به دست خوانندگان و حمایت غیرمستقیم از طریق درگاه‌های پرداخت وجوه خرید و انتقال کتاب به ناشران و کتاب‌فروشان تعلق خواهد گرفت.

صیدی افزود : انتظار می‌رود با توجه به آمار ناشران، دانشجویان، طلاب و علاقه‌مندان به کتاب، استقبال از این نمایشگاه هم با افزایش قابل توجهی همراه باشد.

مدیر عامل بانک صادرات ایران با بیان این که تجربه برگزاری دور اول این نمایشگاه، پرداخت یارانه، پرداخت‌های الکترونیک و وجود ۲۳ میلیون سپهر کارت فعال در دست مشتریان، زمینه ساز ارتقای خدمات نمایشگاه مجازی کتاب است، ادامه داد: برنامه‌ریزی و تقویت زیرساخت‌ها در بانک صادرات ایران برای دائمی شدن احتمالی این نمایشگاه و اتصال به سامانه‌های خرید و دریافت کتاب به منظور رونق بازار کتاب و کتابخوانی در دستور کار است.

صیدی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت ارزی وجوه خرید کتب خارجی وجود ندارد، گفت: این بخش از خریداران کتاب می‌توانند با کارت بانک‌های ایرانی هموطنان خارج از کشور یا بستگان آنها این وجوه را از طریق درگاه اینترنتی بانک صادرات ایران پرداخت کنند تا پس از تسویه، کتب به نشانی آنها ارسال شود. در واقع ارسال کتاب ها به خارج از کشور نیز از این طریق قابل انجام است و پرداخت آن به صورت ریالی انجام خواهد شد.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.