حضور والمارت در دنیای متاورس

فعالیت‌های اخیر والمارت نشان می‌دهد که این خرده‌فروش بزرگ، برنامه‌های زیادی برای ورود به متاورس دارد، که از آن جمله می‌توان به توسعه ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) اشاره کرد.

حضور والمارت در دنیای متاورس

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در دنیای متاورس والمارت، مفاهیمی مانند «کالاهای مجازی» برای خرید محصولاتی مانند مبلمان، اسباب‌بازی و تجهیزات ورزشی، همراه با نرم‌افزار قابل دانلود برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال یا ایجاد کیف پول الکترونیکی وجود دارد.

همچنین بازی‌ها و سایر سرویس‌های مجهز به فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) نیز ارائه شده‌اند. متاورس، مکانی است که کاربران واقعیت مجازی می توانند با استفاده از ابزارهای فناورانه وارد آن شوند و نقش مهمی در استراتژی تجارت دیجیتال والمارت ایفا کنند.

حضور والمارت در دنیای متاورس

والمارت اولین شرکتی نیست که به متاورس علاقه نشان می‌دهد، اما حرکت آن می‌تواند نقش اساسی برای پذیرش روندهای جدید فناورانه از جمله ارزهای دیجیتال، داشته باشد.

فروشگاه‌های والمارت، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی در جهان هستند که به مخاطبان زیادی از خریداران دسترسی دارند، بنابراین رقبا ممکن است از والمارت پیروی می‌کنند تا مبادا فرصت‌های آتی دنیای متاورس را از دست بدهند.

متاورس برای شرکت‌هایی مانند والمارت جذاب است، زیرا دنیای مجازی مشترک می‌توانند به عنوان مکانی برای مشتریان عمل کنند تا محصولات را امتحان کنند و تجربه خرید خود را ارتقا دهند، از جمله سفارشی‌سازی آواتارهای آنلاین و فضاهای زندگی؛ البته اگرچه کسب‌وکارها به وضوح بوی یک فرصت را حس می‌کنند، اما مشتریان کاملاً به این نتیجه نرسیده‌اند.

حرکت والمارت به سمت متاورس می‌تواند باعث سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای در صدر ماندن بازار رقابتی خرده‌فروشی شود. بر همین اساس والمارت در سال 2020، پورتال تجارت الکترونیک Walmart+ را معرفی کرد که هدف آن مقابله با تهدید رو به رشد سرویس Prime آمازون بود.

شرکت‌های بزرگ دیگر نیز در حال حرکت به سمت دنیای متاورس هستند. نایک در ماه دسامبر یک استودیوی دیجیتالی خریداری کرد که مجموعه‌های مجازی مانند NFT را طراحی می‌کند. این  برند پوشاک ورزشی اخیراً نیکلند را تأسیس کرده است که در داخل پلتفرم بازی Roblox به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد در فعالیت‌هایی مانند امتحان کردن لباس‌های مجازی شرکت کنند.

 

منبع paymentsdive
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.