ارائه سرویس‌های پالایش هوشمند محتوا بر روی پلتفرم پادیوم

سرویس “Call Back” جهت ارائه خدمات پالایش هوشمند محتوا، بر روی «پلتفرم پادیوم» قرار گرفت.

از Callback تا فیلتر NSFW

در راستای نیاز به پیاده‌سازی سرویس‌های «فراخوانی متوالی کدهای برنامه‌نویسی»، بستر Call Back بر روی پادیوم در دسترس خواهد بود. پیش از این، دسترسی به سرویس‌های «خدمات شهرداری مشهد» نیز از طریق پلتفرم پادیوم صورت گرفته بود.

به گزارش «واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد»، سرویس Call Back که به‌عنوان دستور فراخوانی متوالی کدها در برنامه‌نویسی تعریف می‌شود، با مشارکت تیم «فناپ ریسرچ» در دستور کار قرار گرفت و به شکل API در پلتفرم پادیوم به مرحله عملیاتی وارد شد.

با استفاده از Call Back در برنامه‌نویسی، به صورت غیرهمزمان، می‌توان پس از اتمام کاری که در دستور اول انجام می‌شود، دستور دیگری را نیز انجام داد. بنابراین، با استفاده از آن یک فرایند نامتوالی به یک فرایند متوالی تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، «پالایش هوشمند محتوا» دارای دو سرویس به نام‌های “NSFW” و “Text Filtering” است که از مجموعه سرویس‌های تیم هوش مصنوعی پاد (آیفا) به‌شمار می‌آید و در پادیوم در قالب API ارائه شده است.

بستر NSFW یک سرویس تشخیص و فیلتر هوشمند محتوای ناسالم و نامتعارف است که به صورت خودکار محتواهای غیرمتنی (بیشتر عکس) را، که به تشخیص پلتفرم غیراخلاقی و ناسالم است، شناسایی و آن را از دید مخاطب خارج می‌کند.

بستر “Text Filternig” نیز سرویس اختصاصی پالایش محتواهای متنی است و در صورت درج کلمات و عبارات غیراخلاقی، محتوا به شکل هوشمند فیلتر و از دید مخاطب دور می‌شود.

گفتنی است پادیوم، بازارچه‌ای برای رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و خدمات دیجیتال در «سرزمین هوشمند پاد» است. از طریق این بازارچه الکترونیکی ایجادشده در پادیوم، کسب‌وکارها می‌توانند از سرویس‌ها و خدمات و محصولات گوناگون و ارائه‌شده استفاده و امور برنامه‌نویسی و توسعه فنی خود را تسهیل کنند. API به طور خلاصه، رابطی بین یک کتابخانه یا سیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای خدمات دارند.

علاقه‌مندان برای بهره‌وری از خدمات و سرویس‌های یادشده و دیگر APIهای گوناگون موجود در پادیوم، می‌توانند به تارنمای این پلتفرم به نشانیwww.podium.ir مراجعه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.