گوگل روی استراتژی فین‌تک خود دکمه “تنظیم مجدد” را می‌زند

در حالی که گوگل به سرعت پس از ApplePay با GooglePay و محصولات کیف پول دیجیتال خود وارد بازار شد، اما این غول فناوری عمدتاً در فضای فین‌تکی، چراغ خاموش بوده است.

استراتژی فین تک گوگل

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ گوگل، یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت، چندین سال است که بی سر و صدا کار می‌کند تا کیف پول دیجیتال خود را در یک پلتفرم بانکداری دیجیتال با امکانات کامل به نام Plex بسازد. با این حال پس از انعقاد قرارداد با 11 شریک بانکی برای راه اندازی این پلتفرم، گوگل در اکتبر سال گذشته محصول Plex را عرضه نکرد و دکمه تنظیم مجدد استراتژی فین تک خود فشار داد.

استراتژی فین تک گوگل

گوگل دیروز اعلام کرد که آرنولد گلدبرگ، مدیر سابق پی پال به این شرکت ملحق شده است تا بخش پرداخت را اداره کند و یک دوره استراتژی جدید برای کسب و کار تعیین کند. ناظران صنعت مدتهاست که انتظار داشتند گوگل در خدمات مالی تحول ایجاد کند، اما گوگل در پیشبرد محصولات مالی از رقبای اصلی خود عقب ماند و حتی کارت اعتباری خود را با نام تجاری مشترک ارائه نکرد.

با اعلام اضافه شدن گلدبرگ به تیم، مشخص شد یک تغییر استراتژی در حال انجام است تا تلاش‌های فین‌تکی گوگل مجدداً متمرکز شود، به‌گونه‌ای که گوگل را به یک بازیگر اصلی برای کل صنعت بانکداری و مالی تبدیل کند.

مدیران گوگل در این باره گفتند: «ما یک بانک نیستیم و قصد نداریم یک بانک باشیم. برخی تلاش‌های گذشته، گاهی اوقات، ناخواسته ما را به آن فضاها کشاند ولی هدف ما کمک به ایجاد ارتباطات است.»

گوگل برنامه پرداخت خود را در سال 2015 راه اندازی کرد که حالا 150 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد، اما با رقابت سختی با سایر کیف پول‌های دیجیتال، از جمله یکی از کیف های دیجیتالی که توسط سامسونگ در دستگاه های اندرویدی استفاده میشود، مواجه شد. در همین رابطه تام نویز، تحلیلگر صنعت تخمین زد که گوگل در سال 2020 تنها 4 درصد از پرداخت های بدون تماس در ایالات متحده به  کیف پول گوگل اختصاص داشت و عرضه این سرویس را عملاً یک شکست نامید.

با این وجود، گوگل دارای پایگاه کاربر جهانی بسیار زیاد و مانده حساب بسیار قوی است که می‌تواند از آن در تلاش برای گسترش و ارتقای قابلیت‌های کیف پول دیجیتال خود استفاده کند.

استراتژی فین تک گوگل

گوگل در بازنگری محصول،  بر یک «کیف پول دیجیتالی جامع» تمرکز خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های مالی و غیر مالی مانند بلیط‌های مسافرتی و پاسپورت‌های واکسن را ردیابی کنند.

 

 

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.