پرداخت و تحویل کالا از طریق وسایل نقلیه خودران

وسایل نقلیه متصل، وسایل نقلیه‌ای فناورانه‌ای هستند که با سایر فناوری‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و مانند یک سیستم ناوبری که می‌تواند به GPS خارجی متصل شود، به رانندگان امکان می‌دهند بدون ترک وسیله نقلیه خود، پرداخت را انجام دهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ وسایل نقلیه خودران و نیمه خودران به سرعت در مقیاس کوچک و پایلوت در سراسر جهان گسترش خواهند یافت. وسایل نقلیه خودران (AVs) که به عنوان وسایل نقلیه بدون راننده نیز شناخته می‌شوند، به نقطه کانونی نوآوری تبدیل شده‌اند، زیرا مشتریان به طور فزاینده‌ای به گزینه‌های پرداخت و تحویل بدون تماس نیاز دارند. وسایل نقلیه نیمه خودران برخی از ویژگی‌های خودران را دارند اما کاملاً خودران نیستند. بسته به میزان مشارکت راننده وسیله نقلیه، وسایل نقلیه نیمه خودران به عنوان سطح 1، سطح 2 یا سطح 3 طبقه بندی می‌شوند.

در حالی که وسایل نقلیه خودران ممکن است تصویر یک خودروی بدون راننده را تداعی کنند که مسافران یا راننده را در خیابان‌های شهر جابه‌جا می‌کند، ولی در این راهکار تمرکز قابل توجهی به حوزه جابجایی و تحویل بسته‌ها و مواد غذایی است.

رشد تحویل از طریق وسایل نقلیه خودران نشان دهنده روند رو به رشد تحویل به عنوان سرویس (DaaS) است که چند نمونه از آن شامل کامیون‌های خودران، پهپاد تحویل کالا توسط والمارت و  برنامه‌های آمازون برای تحویل خودکار کالا  از طریق وسایل نقلیه خودران می‎شود.

پرداخت و تحویل کالا از طریق وسایل نقلیه خودران

مزایا و چالش‌های خودروهای خودران

تحویل از طریق وسایل نقلیه خودران، منجر به افزایش خرید، جغرافیایی گسترده‌تر برای فروش بیشتر و ساعات طولانی ارائه سرویس برای پذیرندگان می شود. آنها همچنین می توانند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند، بر محیط زیست محیطی اثرات کمتری بگذارند و در مناطقی که از کمبود نیروی کار رنج می برند، از نیروی کار کمتری استفاده کنند.

با این وجود، هنوز چالش‌هایی در ارتباط با خودرانها وجود دارد. برای مثال، ایالات متحده هنوز یک چارچوب قانونی فدرال برای آزمایش و استقرار وسایل نقلیه خودران ندارد.

پرداخت‌های خودروی متصل چیست؟

وسایل نقلیه متصل، وسایل نقلیه‌ای فناورانه‌ای هستند که با سایر فناوری‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و مانند یک سیستم ناوبری که می‌تواند به GPS خارجی متصل شود، به رانندگان امکان می‌دهند بدون ترک وسیله نقلیه خود، پرداخت را انجام دهند. شرکت‌های کارت اعتباری و خودروسازها در فضای v-commerce یا همان تجارت از طریق وسایل نقلیه در حال سرمایه‌گذاری هستند و بسیاری از خودروسازها پرداخت‌ از طریق خودروهای متصل  به کارت را توسعه خواهند داد.

پرداخت از طریق وسایل نقلیه متصل به مرور زمان به رشد خود ادامه خواهد داد. گزارشی از Juniper Research تخمین زده است که میزان پرداخت در خودرو تا سال 2025 از 86 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. البته موارد استفاده مشتریان، از پیش‌سفارش غذا گرفته تا توقفگاه و مکان‌یابی و رزرو پارکینگ متغیر است. رانندگان وسیله نقلیه می‌توانند از این فناوری برای پرداخت در پمپ بنزین و پرداخت عوارض، پرداخت هزینه پارکینگ و … استفاده کنند. البته مانند سایر اشکال فناوری، موارد استفاده بیشتری در طول زمان ظاهر می‌شود.

 

منبع mercatoradvisorygroup
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.