زمان الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار اعلام شد

بر اساس اعلام رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار از تاریخ ۱۸ اسفند سال‌جاری، فرآیند صدور تمامی مجوزهای کسب و کار غیرحضوری و الکترونیکی می‌شود.

روز گذشته جلسه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این جلسه، امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط‌‌‌ کسب و کار وزارت اقتصاد گزارشی از اهم تکالیف قانونی دستگاه‌ها درباره مجوزهای کسب و کار ارائه کرد که طبق اعلام وی، از ۱۸ اسفند ماه سال‌جاری فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار، غیرحضوری و الکترونیکی خواهد شد.

او افزود: از ۲۶۰۰ مجوزی که دستگاه‌ها طی ۷سال اخیر بارگذاری کرده‌‌‌اند، معادل ۱۲۸۵ مجوز را اصلاح و درخواست اصلاح آنها را به دستگاه‌ها ارسال کرده‌ایم. سیاح ادامه داد: از دستگاه‌های موجود، وزارت کار بیشترین مجوزها را صادر می‌کند که دلیل آن هم این است که بیشتر از سایر دستگاه‌ها مجوز اعلانی دارند. باقی دستگاه‌هایی که بیشترین صدور مجوزها را دارند شامل وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت صمت است.  این مقام مسوول بیان کرد که درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار آماده بهره‌‌‌برداری است اما درگاه تخصصی دستگاه‌ها برای صدور مجوزها آماده بهره‌‌‌برداری نیست و فقط درگاه وزارت کار آماده است که طبق اعلام این وزارتخانه تا ۵روز دیگر این درگاه از نظر فنی متصل می‌شود. درغیراین‌صورت حتما در بهمن ماه این امر محقق خواهد شد. او ثبت محور کردن مجوز ۳۴۱ کسب و کار خانگی را از اولین دستورها برای بررسی در هیات مقررات‌زدایی اعلام کرد.

 

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.