تجربه کاربری مطلوب درگاه پرداخت اینترنتی

تجربه کاربری مطلوب درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ برای انتخاب یک روش پرداخت مناسب، چه ویژگی‌هایی برای شما از اهمیت برخوردار است؟ آیا شما همچنان ترجیح می‌دهید درمراودات مالی خودتان از وجه نقد استفاده کنید؟ آیا عملیات کارت به کارت روش مطلوب شما است؟ چه دیدگاهی نسبت به روش‌های متنوع پرداخت الکترونیک دارید؟

به یقین تمام کاربرانی که قصد انجام تراکنش‌های مالی را دارند و یا می‌خواهند خریدی انجام بدهند، یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان انتخاب روش پرداخت است.

امروزه با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی، خریدهای غیرحضوری در میان مردم حسابی رایج شده است. بنابراین اکنون پرسش اساسی این است که در فرآیند خریدهای غیرحضوری، کدام روش پرداخت، روش مناسب‌تری خواهد بود.

تجربه کاربری مطلوب درگاه پرداخت اینترنتی

وب‌سایت‌های تجاری، فروشگاه‌های مجازی و اغلب کسب و کارهای اینترنتی، اکنون در راستای پیشرفت و توسعه‌ی فعالیت‌های خود، از درگاه اینترنتی استفاده می‌کنند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام ویژگی‌های درگاه اینترنتی ، سبب می‌شود، صاحبان کسب و کارهای مختلف راغب به استفاد از این روش پرداخت باشند.

درگاه اینترنتی؛ بستری را فراهم می‌کند تا سایت و کسب و کار خود را به شبکه پرداخت الکترونیک کشور متصل نمایید و در ۲۴ ساعت شبانه روز بصورت آنلاین فروش داشته باشید!

امنیت درگاه پرداخت

به طور قطع برای هر کاربری امنیت روش پرداختی که در خریدها و مراودات مالی خود انتخاب می‌کند، در اولویت اول قرار دارد. امروزه کلاهبرداری‌های اینترنتی در قالب حملات فیشینگ و امثال آن، کاربران را حسابی در مورد امنیت روش‌های مختلف پرداخت، حساس کرده است. هکرها از کوچک‌ترین روزنه‌ها و ضعف‌های سازکارهای امنیتی بهره می‌برند تا به اطلاعات حساب اشخاص دست پیدا کنند. با این وصف استفاده از درگاه پرداخت می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. از آن‌جا که درگاه‌های پرداخت تحت نظارت شبکه‌ی سراسری شاپرک که یک نهاد نظارتی یکپارچه است قرار دارند، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت مستقیم و واسط، تلاش می‌کنند به کمک سیستم‌های امنیتی قوی، خدمات و سرویس‌های خود را ساپورت کنند.

بنابراین چنانچه کاربران نکات ایمنی را در مورد تشخیص جعلی نبودن درگاه پرداخت رعایت کنند، امکان هر گونه کلاهبرداری اینترنتی را به صفر می‌رسانند.

از طرف دیگر صاحبان کسب و کارها نیز با تحقیق و اطلاع در این‌باره بهتر است کسب و کارهای خودشان را مجهز به یک یا چند درگاه پرداخت معتبر نمایند تا از این طریق امکان انجام تراکنش‌هایی امن را برای کاربران خود فراهم آورند. امنیت پرداخت یکی از دغدغه‌های مشتریان است که اگر به کمک درگاه اینترنتی مرتفع شود، سبب ایجاد اعتماد و تجربه‌ی کاربری مطلوب مشتریان خواهد شد. سرانجام نیز تجربه‌ی کاربری مطلوب، مشتریان وفاداری برای کسب و کارها می‌سازد که آن‌ها را در مسیر رشد و توسعه‌ قرار خواهند داد.

تجربه کاربری مطلوب درگاه پرداخت اینترنتی

چند روش ساده برای تشخیص جعلی بودن درگاه پرداخت

علامت قفل را پیدا کن:

اصولا در کنار نوار آدرس اینترنتی صفحه‌ی پرداخت بانک، باید علامت قفل یا عبارت https:// وجود داشته باشد، در غیر این صورت درگاه جعلی است.

به آدرس صفحه‌ی پرداخت دقت کن:

یادتان باشد که آدرس Url سایت باید دقیقا با آدرس اصلی درگاه اینترنتی یکسان باشد و کوچک‌ترین تفاوتی نداشته باشد و حتما عبارت shaparak.ir را دارا باشد.

یک‌بار اطلاعات نادرست وارد کن:

برای تشخیص جعلی بودن درگاه پرداخت اینترنتی، یک‌بار اطلاعات کارت بانکی خود را به‌صورت نادرست وارد کنید، اگر کد خطا دریافت نکردید، یقیناً درگاه جعلی است.

یک افزونه‌ی ضد فیشینگ نصب کن:

نصب افزونه‌ی ضدفیشینگ نیز راهکار بعدی است. برای این منظور کافی است که بر روی مرورگر خود یک افزونه‌ی ضدفیشینگ نصب کنید تا در صورت جعلی بودن درگاه، پیامی برای شما نمایش داده شود.

صفحه کلید امن را رفرش کن:

در فرآیند پرداخت وجه به کمک درگاه، هنگام استفاده از صفحه کلید امن، یک مرتبه سیستم را رفرش کنید، چنان‌چه شماره‌های صفحه کلید امن درگاه تغییر نکرد، یقیناً درگاه جعلی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید :

نحوه تشخیص معتبر و امن بودن درگاه پرداخت

سهولت انجام کار با درگاه پرداخت

خرید غیر حضوری، اغلب انتخاب افرادی است که حوصله‌ی گشت و گذارهای طاقت‌فرسا در بازارهای فیزیکی را ندارند. امروزه مردم دل‌شان می‌خواهد بتوانند همان‌طور که روی کاناپه‌ی خانه‌شان لم داده‌اند، تمام اقلام مورد نیازشان را از طریق فروشگاه‌های مجازی و وب‌سایت‌های تجاری تهیه کنند.

بنابراین این نوع خریدهای غیرحضوری در همین راستا نیاز به روش‌های پرداخت آنلاین نیز خواهد داشت. اگر قرار باشد، کاربر پس از انتخاب کالا یا خدمات مورد نظرش در یک وب‌سایت و یا فروشگاه مجازی، در هنگام پرداخت مبلغ، مجبور بشود به دستگاه عابر بانک مراجعه کند و عملیات کارت به کارت را انجام بدهد، تجربه‌ی کاربری مطلوبی از آن خرید برای او رقم نخواهد خورد.

در واقع استفاده از درگاه‌های اینترنتی، در وب‌سایت‌ها و یا هر نوع کسب و کار دیگری که در بستر اینترنت فعالیت دارد، این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند تا به ساده‌ترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان ممکن، تراکنش مورد نظرش را انجام بدهد.

سهولت انجام کار درگاه اینترنتی، ویژگی بسیار مهمی است که برای صاحبان کسب و کارها و همچنین مشتریان‌شان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سادگی فرآیند پرداخت که به کمک درگاه اینترنتی برای مشتری فراهم می‌شود، مستقیما به تجربه‌ی کاربری مطلوب مشتری ختم خواهد شد. این تجربه‌ی کاربری مطلوب نیز یکی از عوامل مهم و اثرگذار در راستای رشد و توسعه‌ی کسب و کارهایی است که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

کیف پول الکترونیکی و تجربه‌ی کاربری مطلوب

کیف پول الکترونیک ابزاری الکترونیکی و از جمله امکانات جانبی درگاه اینترنتی است که برای پرداخت بهای کالا و خدمات از آن استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند موجودی کیف پول خود را به میزان دلخواهی شارژ کنند، تا در هنگام خریدهای اینترنتی، از محل موجودی کیف پول الکترونیک خود برای تکمیل فرآیند خرید استفاده نمایند.

کیف پول دیجیتال فضایی برای ذخیره‌ی پول در حساب کاربران است. کیف پول الکترونیکی ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار است که شامل اطلاعات هویتی، شخصی و حساب یا حساب‌های بانکی صاحب کیف می‌باشد. کاربران به کمک این ابزار پرداخت می‌توانند بهای کالا یا خدمات خریداری شده مانند خرید بلیط سینما، مترو، اتوبوس و امثال آن‌ را پرداخت کنند.

کیف پول الکترونیکی برای خرید کالاها و محصولات مختلف، از فروشگاه‌های اینترنتی به صورت آنلاین و به کمک کامپیوتر یا گوشی هوشمند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مزیت‌های کیف پول دیجیتال، عدم نیاز به استفاده‌ی مکرر از رمز پویا است. کیف پول دیجیتال به کاربران کمک می‌کند تا فرآیند پرداخت‌های مالی خود را سریع‌تر انجام دهند و دیگر با مشکلات مختلف رمز پویا مواجه نشوند. اگر به آمارهای سایت شاپرک نیز مراجعه کنیم، درصد استفاده از کیف پول برای پرداخت‌های خردتر توسط کاربران رو به افزایش است. کیف پول دیجیتال همچنین، این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که هزینه‌های خود را به شکلی بهینه مدیریت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.