وضعیت رشد کیف پول موبایلی تا سال 2025

نیمی از جمعیت جهان تا سال 2025 از کیف پول موبایلی استفاده خواهند کرد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در سال 2019، کیف پول‌های تلفن همراه از کارت‌های اعتباری پیشی گرفتند و به پرطرفردارترین روش پرداخت در سطح جهان تبدیل شدند. در سال 2020، همه‌گیری کووید-19 به موتور محرک دیجیتالی شدن پرداخت‌های جهانی تبدیل شد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان، از کرونا به‌عنوان عامل دگرگون‌کننده پرداخت‌های دیجیتال یاد می‌کنند، این ویروس، فقط شتاب‌دهنده انقلاب پرداخت‌های دیجیتالی بوده است و پرداخت‌های موبایلی و به‌ویژه کیف پول‌های تلفن همراه، بزرگترین محرک این انقلاب در سطح جهانی هستند.

گزارش کیف پول‌های موبایلی 2021، بازار جهانی پرداخت‌های موبایلی را به طور عمیق تجزیه و تحلیل می‌کند و در درجه اول بر پیشرفت‌های کلیدی کیف پول‌های تلفن همراه تمرکز می‌کند و همچنین داده‌هایی را در مورد نحوه استفاده از کیف پول‌ها در سراسر جهان ارائه می‌کند.

این گزارش بازارهای رشد کلیدی و روندهایی را که باعث این رشد می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حالی که کشورها و مناطق از نظر وضعیت فعلی، رشد پیش بینی شده، نگرش کاربران و موارد دیگر بسیار متفاوت هستند، تعدادی از روندهای جهانی وجود دارد که ارزش کاوش بیشتر را دارند.

کیف پول موبایلی مبتنی بر کارت:

در بازارهای توسعه یافته، که در آنها نفوذ کارت بانکی و به خصوص کارت اعتباری به طور چشمگیری بیشتر از سایر نقاط جهان است، کیف پول‌های تلفن همراه به احتمال زیاد از پرداخت بدون تماس بوسیله تراشه‌های NFC استفاده می‌کنند.

گسترش اکوسیستم‌های کارت محور مانند Apple Pay، Google Pay و Samsung Pay در بازارهای غربی همچنان ادامه دارد، زیرا پرداخت‌های کارتی قبل از انقلاب پرداخت‌های دیجیتال تقریباً همه‌جانبه بوده است. به این ترتیب، کیف پول ها تقریباً به طور کامل مبتنی بر کارت رشد خواهند کرد.

کیف پول‌های مبتنی بر کارت از پرداخت‌های NFC بدون تماس با پایانه‌های پرداخت فیزیکی استفاده می‌کنند که معمولاً پرداخت‌های کارتی را نیز می‌پذیرند. این کیف پول‌های مبتنی بر کارت به طور فزاینده‌ای قابلیت پرداخت سریع را به پذیرندگان ارائه می‌کنند تا مشتریان بتوانند از شارژهای ذخیره شده خود استفاده کنند.

کیف پول موبایلی با شارژ ذخیره شده:

در سایر نقاط جهان و به ویژه در بازارهای تحت پوشش این گزارش، کارت‌های پرداخت هرگز به سطح استفاده‌ای که در آمریکای شمالی و اروپای غربی دارند نرسیده‌اند.

در بسیاری از این بازارها، انواع پرداخت نقدی هنوز هم بسیار محبوب هستند. در نتیجه، کیف پول‌های موبایلی خارج از اکوسیستم کارت پرداخت ایجاد شده‌اند و به طور فزاینده‌ای جایگزین روش‌های پرداخت مبتنی بر پول  نقد خواهند شد.

کیف پول‌های دیجیتالی با شارژ ذخیره‌شده را می‌توان مستقیماً از یک حساب بانکی یا با روش‌های دیگر، از جمله پرداخت‌های P2P تأمین مالی کرد.

در پایان سال 2020، بیش از 2.8 میلیارد کیف پول تلفن همراه در حال استفاده بود و پیش بینی می‌شود که این تعداد در طول پنج سال آینده نزدیک به 74 درصد افزایش یابد و تا پایان سال 2025 به 4.8 میلیارد برسد.

نمودار زیر سهم هر منطقه جهان در استفاده از کیف پول موبایلی را نشان می‌دهد:

وضعیت رشد کیف پول موبایلی تا سال 2025

خاور دور و چین با فاصله زیادی بزرگترین بازار کیف پول موبایلی خواهند بود و WeChat Pay و Alipay تعداد زیادی کاربر را به خود اختصاص می‌دهند. این کیف پول‌ها عمدتاً برای تجارت الکترونیک استفاده می‌شوند.

آفریقا و خاورمیانه نیز شاهد سطوح بالایی از پذیرش کیف پول موبایلی به میزان رشد 147 درصدی بین سال‌های 2020 و 2025 خواهند بود. این امر به دلیل استفاده گسترده از خدمات پول تلفن همراه مانند

M-Pesa است که خدمات متنوع پرداخت مانند دسترسی به تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد.

پرداخت‌های خرد الکترونیکی همچنان محرک اصلی استفاده از کیف پول موبایلی در غرب اروپا است.

یافته‌های کلیدی

وضعیت رشد کیف پول موبایلی تا سال 2025

آسیای جنوب شرقی سریعترین منطقه در حال رشد کیف پول تلفن همراه است بطوریکه استفاده از کیف پول موبایلی بین سال‌های 2020 تا 2025 به میزان 311 درصد رشد خواهد کرد و از 141.1 میلیون در سال 2020 به 439.7 میلیون در کشورهای اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام خواهد رسید. افزایش تجارت الکترونیک و تسلط سوپر اپلیکیشن‌هایی مانند Grab و Gojek، به‌ویژه در بازارهایی مانند فیلیپین و اندونزی، باعث تسریع پذیرش کیف پول تلفن همراه شده است.

بزرگترین بازار کیف پول تلفن همراه در جهان

در همین مسیر، خاور دور و چین همچنان بزرگترین بازار کیف پول تلفن همراه در جهان با 1.34 میلیارد کاربر در سال 2020 هستند. البته اشباع بازار باعث کاهش رشد در چین به میزان رشد فقط 2.2٪ در سال شده است. در همین حال، بازارهایی از جمله ژاپن، کره و تایوان همچنان شاهد پذیرش سریع کیف پول موبایلی با ضریب نفوذ 98.4 درصدی بازار تا سال 2025 خواهند بود.

آفریقا و خاورمیانه دومین بازار بزرگ کیف پول تلفن همراه است

دومین بازار بزرگ کیف پول موبایل بین سال‌های 2020 تا 2025 به میزان 147 درصد رشد خواهد کرد. این امر به دلیل استفاده گسترده از خدمات پول تلفن همراه مانند M-Pesa است که به طور فزاینده‌ای خدماتی مانند دسترسی به تجارت الکترونیک را ارئه می‌دهد.

رشد تجارت الکترونیکی آمریکای لاتین افزایش می‌یابد

این منطقه قرار است بین سال های 2020 تا 2025 استفاده از کیف پول تلفن همراه را 166 درصد افزایش دهد. ترجیح کاربران برای پرداخت‌های مبتنی بر پول نقد و ضریب نفوذ نسبتاً کمتر گوشی‌های هوشمند، مدت هاست که در حال تغییر است. و رشد تجارت الکترونیک منطقه استفاده از کیف پول موبایلی را افزایش خواهد داد.

رشد آهسته در اروپای غربی و آمریکای شمالی

با رشد 65 درصدی در اروپای غربی و 50 درصدی در آمریکای شمالی تا سال 2025، این مناطق کمترین میزان رشد کیف پول موبایل در پنج سال آینده خواهند دید. با این حال، بازارهایی مانند بریتانیا شاهد افزایش کیف پول‌های موبایل مبتنی بر کارت هستند که دلیل آن به کارگیری روش‌های غیرتماسی ناشی از همه‌گیری و گرایش به سمت پرداخت‌های غیرنقدی است.

رشد استفاده از کیف پول موبایلی فرصت و چالش‌هایی را برای پذیرندگان ایجاد می‌کند.

تعداد کیف پول‌های موبایلی که بیش از 1 میلیارد دلار در سال تراکنش دارند، از 54 کیف پول در سال 2020 به 69 کیف پول تا سال 2025 افزایش خواهد یافت. این فرصت رشد بیشتری را برای پذیرندگانی فراهم می‌کند که به دنبال به دست آوردن مشتریان ارزشمند هستند، که بسیاری از آنها فقط از کیف پول موبایل استفاده می‌کنند.

با این حال، نه تنها مردم بیشتر از کیف پول موبایلی استفاده می‌کنند، بلکه از کیف پول‌های موبایلی متنوع تر و  بیشتری نیز استفاده می‌کنند. بطوریکه مردم در بازارهای با رشد بالا مانند هند و اندونزی به طور متوسط ​​از 2.74 کیف پول استفاده می‌کنند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.