رشد کسب و کارهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی

وب‌سایت‌های فروشگاهی و یا صفحات اجتماعی که به صورت تجاری فعالیت می‌کنند، با اتصال به درگاه بانکی، پرداخت هزینه را برای مشتریان خود ساده‌تر می‌کنند. اما چگونه درگاه پرداخت اینترنتی، به عنوان ابزاری الکترونیکی، می‌تواند سبب پیشرفت کسب و کارهای مختلف شود؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش، باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی را بررسی نماییم.

درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب اول تمام کسب و ‌کارهای اینترنتی است. برای ارتباط بهتر با مشتریان و همچنین حرکت در مسیر رشد و توسعه، استفاده از درگاه اینترنتی یک عامل اساسی به‌شمار می‌رود. دریافت هزینه از مشتریان در فرآیند خرید غیرحضوری، برای تمام کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، امروزه دیگر الزامی به نظر می‌رسد.

در واقع وب‌سایت‌های فروشگاهی و یا صفحات اجتماعی که به صورت تجاری فعالیت می‌کنند، با اتصال به درگاه بانکی، پرداخت هزینه را برای مشتریان خود ساده‌تر می‌کنند. اما چگونه درگاه پرداخت اینترنتی، به عنوان ابزاری الکترونیکی، می‌تواند سبب پیشرفت کسب و کارهای مختلف شود؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش، باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی را بررسی نماییم.

قابلیت‌های جانبی درگاه اینترنتی

در کنار ویژگی‌هایی مانند امنیت تراکنش‌ها، سرعت و سهولت انجام کار، درگاه پرداخت دارای قابلیت‌های کاربردی منحصربفردی است که در نهایت به رشد و توسعه‌ی کسب و کارها منتج می‌گردد. این ویژگی‌ها اصولا در پنل مدیریتی درگاه اینترنتی تعبیه می‌شود و پذیرندگان می‌توانند به کمک آن‌ها علاوه‌بر مدیریت دقیق‌تر بر کسب و کارشان، ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار سازند.

گزارشگیری از تراکنش‌ها

یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت بهینه در هر کسب و کاری، نظارت دقیق بر میزان فروش ماهانه و سالانه است. در واقع بررسی میزان فروش می‌تواند شما را به یک آنالیز استاندارد از وضعیت فروش مجموعه‌تان برساند. بنابراین قابلیت گزارشگیری درگاه اینترنتی که مدیران می‌توانند در بازه‌های زمانی معین و دلخواه، از تراکنش‌های انجام شده و تمام واریزی‌ها در اختیار داشته باشند، در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود. به عبارتی پنل مدیریتی درگاه پرداخت با ارائه‌ی قابلیتی به عنوان گزارش‌گیری، به کسب و کارها کمک می‌کند فضای مالی مجموعه‌ی خود را کاملا شفاف کرده و به طور مستمر و مدون بر این فضا نظارت کنند.

مدیر مالی مجموعه می‌تواند به تفکیک، تمام تراکنش‌های انجام شده، تراکنش‌های ناموفق و تراکنش‌های نیمه‌تمام را رصد کرده و آن‌ها را دسته‌بندی نماید. کسب و کارهایی که درگاه پرداخت اینترنتی را برای انجام تراکنش‌های مالی در اختیار مشتریان‌شان می‌گذارند، به کمک قابلیت گزارشگیری  و با حذف نیروی انسانی در زمینه‌ی حسابداری هزینه‌های بخش حسابداری شرکت‌ خود را کاهش داده و به مدیران مجموعه اجازه می‌دهند بدون صرف وقت زیادی همواره در جریان جزییات تراکنش‌های کل مجموعه باشند. سرانجام این فرآیند نیز به کاهش هزینه‌های کلی مجموعه ختم می‌شود.

کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی در واقع این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا تنها یک بار کیف پول خود را شارژ نمایند و از امکانات مختلفی مانند انتقال پول به دیگران، پرداخت مبلغ خُرد در خریدهای روزانه و … بهرمند شوند. توجه داشته باشید که کاربرد اصلی کیف پول در مورد پرداخت‌های کوچک‌تر خواهد بود. تمام روش‌های پرداخت موبایلی معمولا دارای سرعت بالایی هستند. برای نمونه تراکنش‌های کیف پول دیجیتال نیز، کاملا آنی روی می‌دهد و وقتی پرداخت تکمیل شد، تراکنش به‌صورت خودکار ذخیره می‌شود.

این ویژگی هم برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است و هم برای فروشندگان و پذیرندگان درگاه پرداخت. فرآیند پرداخت وجه و یا انتقال پول نیز در سیستم کیف پول، فقط با چند کلیک ساده انجام می‌پذیرد. زیرا تمام اطلاعات کارت‌های شما از قبل در کیف پول الکترونیک ذخیره شده و مبالغ احتمالی مورد نیاز در کیف پول موجود است. بنابراین در هنگام خرید آنلاین، نیازی نیست هر بار جزئیات اطلاعات حساب و رمز پویا را وارد نمایید.

تجربه‌ی کاربری مطلوب

درگاه‌های اینترنتی، در وب‌سایت‌ها و یا هر نوع کسب و کار دیگری که در بستر اینترنت فعالیت دارد، این امکان را برای مشتری فراهم می‌نماید که به ساده‌ترین حالت ممکن و در سریع‌ترین زمان، تراکنش مورد نظرش را انجام بدهد. سهولت انجام کار درگاه پرداخت، ویژگی بسیار مهمی است که برای صاحبان کسب و کارها و همچنین مشتریان‌شان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

سادگی فرآیند پرداخت که به کمک درگاه پرداخت آنلاین برای مشتری فراهم می‌شود، مستقیما با تجربه‌ی کاربری مطلوب مشتری ارتباط دارد. پر واضح است که تجربه‌ی کاربری مطلوب، یکی از عوامل مهم و اثرگذار در راستای رشد و توسعه‌ی کسب و کارهایی است که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

اتصال به بازار شبکه‌های اجتماعی

از جمله ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی در راستای رشد و توسعه‌ی کسب و کارها، امکان اتصال فروشگاه‌های آنلاین به شبکه‌های اجتماعی و بهرمندی از پتانسیل فوق‌العاده‌ی انواع پلتفرم‌های موجود است. فروشگاه‌های مختلف فعال در اینستاگرام و تلگرام می‌توانند از لینک پرداخت استفاده کنند و به کمک ویژگی‌های کاربردی این روش نوین پرداخت، کسب و کار خود را گسترش بدهند. لینک پرداخت به عنوان جایگزین عملیات کارت به کارت، علاوه‌بر ایجاد اعتماد در مشتریان، وجهه‌ای حرفه‌ای‌تر نیز برای کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی خواهد ساخت.

تسهیم وجوه واریزی یک قابلیت ویژه

یک قابلیت کاربردی دیگر درگاه پرداخت که پذیرندگان می‌توانند به کمک آن، کسب و کار خودشان را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند، تسهیم خودکار وجوه واریزی است. در واقع تسهیم سبب کاهش هزینه‌های حسابداری شرکت‌ها می‌شود. اما چگونه؟ واریز وجه به حساب شرکاء و تمام ذی‌نفع‌های شرکت به صورت خودکار و بر اساس یک قرارداد هوشمند، به کمک قابلیت تسهیم انجام می‌‌شود. این ویژگی سبب می‌شود فضای همکاری در کسب و کارها بسیار شفاف شده و افراد مختلف با کیفیت بهتری در راستای اهداف شرکت‌ها فعالیت کنند.

اتصال به شبکه‌ی جهانی پرداخت

از دیگر ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی، که برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است، امکان پرداخت‌های بین‌المللی و اتصال به درگاه‌های خارجی است.

این قابلیت می‌تواند چشم‌انداز وسیعی از معاملات برون‌مرزی را نیز برای انواع شرکت‌های داخلی ایجاد کند. به کمک درگاه پرداخت، شرکت‌ها می‌توانند به سادگی به مشتریانی در خارج از کشور نیز کالا و محصولات خود را بفروشند و از طریق این سرویس به سادگی ارز دریافت نمایند.

سیستم همکاری در فروش

به عنوان آخرین ویژگی درگاه اینترنتی در راستای رشد میزان فروش کسب و کارها و توسعه‌ی فعالیت‌های تجاری شرکت‌ها، باید به سیستم همکاری در فروش اشاره کنیم. سیستم همکاری در فروش امکانی است که درگاه پرداخت در اختیار افراد مختلف از جمله مشتریان شما قرار می‌دهد، تا با معرفی درگاه پرداخت به صاحبان کسب و کارها درصدی از کارمزد تراکنش‌های انجام شده توسط آن درگاه پرداخت را به صورت مادام‌العمر دریافت کنند. پر واضح است که این فرآیند در نهایت به جذب مشتریان بیش‌تر برای کسب و کارها و افزایش فروش آن‌ها ختم خواهد شد.

رشد کسب و کارهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی

ایجاد درگاه پرداخت

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، نیاز است در گام اول، درخواست خود بصورت غیر حضوری در یکی از شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت مانند رایان پی، زرین پال، به پرداخت و .. ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت، به طور کلی تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر احراز هویت، اطلاعات کسب و کار و … می‌باشد، همچنین برای داشتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به نماد الکترونیک و کدمالیاتی می‌باشد.

در صورت تمایل به می‌توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ارسال نمایید.

درخواست درگاه پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.