سقوط وحشتناک بیت‌کوین نزدیک است؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: بیت کوین که در نواحی ۳۷ تا ۳۸ هزار دلار درحال نوسان بود با خبر جنگ ریزش کمتر از ۱۰ درصدی را تجربه کرد و به نواحی ۳۴ تا ۳۵ هزار دلار رسید و بلافاصله با حجم خرید سنگینی که در این ناحیه اتفاق افتاد دوباره به ناحیه ۳۷ تا ۳۸ هزار دلاری بازگشت؛ یعنی در کمتر از یک روز.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و آغاز رسمی جنگ، بسیاری از بازارهای مالی تحت تاثیر آن، نوسان‌های شدیدی داشتند. بیت کوین و رمزارزها نیز از این موضوع مستثنی نبودند، اما بیت کوین پس از یک ریزش سریع، دوباره به روند خود بازگشت. حسین غضنفری کارشناس و تحلیل گر بازار رمزارزها به این سوال که جنگ روسیه چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت، در این بخش برنامه کیوتاک پاسخ داده است.

حسین غضنفری کارشناس و تحلیل‌گر بازار رمزارز در پاسخ به سوال تاثیر تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت بیت کوین گفت: از منظر تحلیل فاندامنتال، از بیت کوین در اغلب تحلیل‌ها به عنوان یک منبع ذخیره ارزش یاد می‌شود. یعنی به عنوان یکی از گزینه‌های شبیه طلا از آن یاد می‌شود و به عنوان یک طلای دیجیتال شناخته می‌شود.

همبستگی بیشتر بیت کوین با جنگ

وی گفت: بنابراین در مواقع این‌ چنینی (جنگ) بیت کوین همبستگی بیشتری با طلا پیدا می‌کند. بخاطر حجم بازار کم بیت کوین و اینکه هنوز به جایگاه اصلی خودش نرسیده است، هنوز دست‌کاری های راحت‌تری در این بازار نابالغ و جوان به نسبت سایر بازارها رخ می‌دهد. طبیعتا یک مقدار دست کاری قیمت ممکن است اتفاق بیفتد، از این جهت که، یک ریزش آنی به واسطه خبر جنگ رخ داد. اما آن چیزی که از منظر تحلیل تکنیکال نمایان است این است که خبر جنگ روی بیت کوین تاثیر زیادی نگذاشت.

سقوط وحشتناک بیت‌کوین نزدیک است؟

غضنفری گفت: بر خلاف انتظار عموم که فکر می کردند بیت کوین با خبر جنگ به زیر ۳۰هزار می‌رود یا قرار است تا ۲۰ و ۲۵ هزار ریزش کند یا سقوط وحشتناکی داشته باشد، بیت کوین که در نواحی ۳۷ تا ۳۸ هزار دلار درحال نوسان بود با خبر جنگ ریزش کمتر از ۱۰ درصدی را تجربه کرد و به نواحی ۳۴ تا ۳۵ هزار دلار رسید و بلافاصله با حجم خرید سنگینی که در این ناحیه اتفاق افتاد دوباره به ناحیه ۳۷ تا ۳۸ هزار دلاری بازگشت؛ یعنی در کمتر از یک روز.

جنگ برای بازار کریپتوکارنسی یک خبر سوخته است

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: دقیقا در نواحی پایین تر که مردم انتظار ریزش سنگین‌تری را دارند خریدهای سنگینی توسط دستان توانمند بازار انجام شده، توسط کسانی که حجم پول و صبر بیشتری دارند، بنابراین به صورت خلاصه خبر جنگ تاثیر چندانی روی بیت کوین نگذاشته است و برای بازار کریپتوکارنسی از حالا به بعد یک خبر سوخته است.

وی گفت: یعنی اگر قرار بود بیت کوین شارپ ریزش کند یا بازار دچار بحران مشابه زمان کرونا شود باید این اتفاق تا الان می‌افتاد، اما برعکس آن رخ داده است و واقعا نه تنها بیت کوین در جایگاه قیمتی خود باقی مانده بلکه حجم معاملات سنگینی هم روی بیت کوین در حال انجام است که تفسیر آن همان افزایش همبستگی با طلاست.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.