از تحریم کاربران روسی توسط پی‌پال تا تعلیق ویزا و مسترکارت

پی پال و شرکت‌های پرداخت مستقر در ایالات متحده مثل ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس، به همراه ارائه‌دهندگان پرداخت موبایلی Apple Pay و Google Pay، کاربران و چندین مؤسسه مالی روسیه را به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود کرده‌اند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ پی پال پیش از این برخی از کاربران و برخی از بزرگترین بانک‌های روسی را در پی تحریم‌های ایالات متحده و سایر کشورها در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین مسدود کرده بود و سخنگوی پی پال در همین رابطه گفت که این شرکت با توجه به شرایط فعلی، پذیرش کاربران جدید در روسیه را از روز چهارشنبه متوقف کرده است.

الکساندر بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین در مصاحبه‌ای با رویترز روز چهارشنبه از پی پال خواست تا اقدامات گسترده‌تری انجام دهد و به طور کامل در روسیه مسدود شود.

سخنگوی پی پال گفت که این شرکت، مانند بسیاری از همتایان خود، در حال بررسی پیامدهای این تحریم است.

از تحریم کاربران روسی توسط پی‌پال تا تعلیق ویزا و مسترکارت

شرکت‌های پرداخت مستقر در ایالات متحده مثل ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس نیز به همراه ارائه‌دهندگان پرداخت موبایلی Apple Pay و Google Pay، چندین مؤسسه مالی روسیه را به دلیل تحریم‌های دولت مسدود کرده‌اند.

از تحریم کابران روسی توسط پی‌پال تا تعلیق ویزا و مسترکارت

به گفته  دو شرکت ویزا و مسترکارت که از فراگیرترین کارت‌های اعتباری در جهان هستند ، کارت‌های صادر شده در روسیه در خارج از این کشور اعتبار نخواهند داشت و دارندگان کارت‌های اعتباری صادر شده در خارج از روسیه نمی‌توانند در این کشور از آن استفاده کنند.

در مقابل مسکو با ممانعت از خروج سرمایه‌گذاران خارجی که دارای ده‌ها میلیارد دلار سهام و اوراق قرضه روسیه هستند، به تحریم‌ها پاسخ داده است. اوکراین نیز از پی پال درخواست جمع آوری کمک‌های مالی داشته است.

درخواست ایمیلی اوکراین به پی پال، بر جمع آوری بودجه برای نیروهای مسلح اوکراین متمرکز بود.

پی پال از کاربران اوکراینی خود از طریق تراکنش‌های بین المللی و سرویس Xoom خود پشتیبانی می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان شروع این بحران، پی پال فعالانه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در حمایت از فعالیت‌های بشردوستانه اوکراین اقدام کرده است.

منبع reuters
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.