هر کسب و کار غیرمالی باید درباره BaaS بداند

در این مطلب به آنچه که هر کسب وکار غیر مالی باید در مورد “BaaS” یا همان بانکداری به عنوان خدمات بداند می‌پردازیم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ برای سال‌ها، هزینه و پیچیدگی ساخت و توسعه خدمات مالی، به جز مؤسسات بانکی، همه را از این فضا دور کرده بود.  بنابراین هر برند غیرمالی که می‌خواست راه حل بانکی خود را ارائه دهد، مجبور می‌شد از محصولات شخص ثالث استفاده کند.

امروزه بانکداری تعبیه شده در حال تبدیل شدن به یک صنعت عظیم جهانی با پیش‌بینی ارزش کل جهانی 7 میلیارد دلاری در دهه آینده است و ارائه منتخبی از راه‌حل‌های مالی تعبیه شده به سرعت در حال تبدیل شدن به هنجار برای مشاغل مختلف است.

برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند با انتظارات مشتری مطابقت داشته باشد، Banking-as-a-Service (BaaS) بهترین راه‌حل برای این موضوع در حال ظهور است. اما شرکت‌های غیرمالی قبل از انتخاب شریک BaaS چه چیزهایی باید بدانند؟

با BaaS همه چیز بهتر است

فناوری زیربنایی محصولات مالی پیچیده است، همانطور که الزامات رگولاتوری و انطباق حاکم بر آنها پیچیده است

هر کسب وکاری باید بر روی پیشنهادات و محصولات اصلی خود متمرکز بماند، و برای مشاغل غیرمالی، این به این معنی است که ملاحظات فنی را به شریک Baas خود بسپارند.

هر راه‌حل مالی باید برای ادغام با فناوری قدیمی و مقیاس پذیری خودکار با تجارت آماده شود. نکته کلیدی در اینجا API ها هستند که به محصول انتخاب شده اجازه می‌دهند تا به طور یکپارچه با معماری موجود ادغام شوند.

هر کسب و کار غیرمالی باید درباره BaaS بداند

چرا BaaS مهم است

راه‌حل‌های مالی تعبیه‌شده فقط یک مد زود گذر نیستند. 90 درصد از کارشناسان خدمات مالی موافق هستند که انتظارات مشتریان امروز نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است و کسب و کارها – مالی یا غیر مالی – باید به آن توجه کنند.

کاربران امروزی انتظار دارند که اطلاعات شخصی و امور بانکی آنها توسط برندهای منتخب آنها در طول تراکنش‌ها ذخیره و یادآوری شود. علاوه بر این، مواجهه با مشکلات در هنگام انجام امور مالی و بانکی می‌تواند بر نظر آن‌ها در مورد آن برند تأثیر منفی بگذارد.

در این مسیر استارباکس با ادغام پرداخت‌های تعبیه‌شده در اپلیکیشن خود، توانسته روش‌های پرداخت دلخواه مشتریان را به‌طور خودکار ارائه دهد، تراکنش‌ها را سریع‌تر کند و اصطکاک در محل فروش را کاهش دهد. در حالی که راه‌حل‌های پرداخت تعبیه‌شده مانند اینها در ابتدای مسیر هستند اما امروزه کاربران شروع به استفاده از این روش‌ها به عنوان روش استاندارد کرده‌اند.

ارائه راه‌حل‌های مالی اختصاصی می‌تواند تجربه مشتریان و روابط فردی آنها را با برند بهبود بخشد. علاوه بر این، در برخی از محصولات می‌تواند درآمد بیشتری ایجاد کند، و وام دادن از طریق روش‎هایی مانند “خرید اکنون، پرداخت بعداً (BNPL) می‌تواند درها را به روی پایگاه‌های مصرف کننده بزرگتر باز کند.

در عین حال، کسانی که مایلند از رقبا جلوتر بمانند، از اطلاعات دقیق مشتری بهره‌مند خواهند شد. از طریق خدمات بانکی تعبیه‌شده، یک کسب‌وکار می‌تواند تصویر بهتری از آنچه کاربران جدید و فعلی می‌خواهند از برند ببینند ایجاد کند و مدل کسب‌وکار خود را مطابق با انتظارات در حال تغییر وفق دهد.

یک قدم جلوتر ماندن

بانکداری به عنوان یک سرویس فقط یک مد نیست، بلکه پایه و اساس یک تغییر الگو در انتظارات کاربران است. در حالی که هر کسب‌وکاری مستقیماً با امور مالی سروکار ندارد، ولی همه کسب‌وکارها به نوعی با کاربران، مشتریان و کسب و کارهای دیگر در تعامل هستند و راه‌حل‌های پرداخت تعبیه‌شده کلیدی برای راضی نگه داشتن آن‌ها است.

کسب و کار غیرمالی بودن بهانه‌ای برای عقب ماندن از زمان نیست و ارائه دهندگان BaaS شرکایی هستند که می‌توانند اطمینان حاصل کنند که هیچ کسب وکاری در انقلاب مالی تعبیه شده عقب نمی‌ماند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.