اولین مسابقات کارسوق بازی سازی با حمایت پات لایف

اولین دوره مسابقات کارسوق بازی سازی با حضور دانش آموزان نخبه کشور و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان استعداهای درخشان، آموزش پرورش، ایران کیش، پات لایف، پلنت و اروان تک در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد .

دراین دوره از مسابقات جمعی از دانش آموزان برگزیده و نخبه کشور در بخش های مختلف برنامه نویسی و کد نویسی و طراحی به ساخت بازی های کامپیوتری اقدام وبایکدیگر رقابت کردند.

آنچه آرمان ماست

پیمان منعم طبری مدیرعامل شرکت  کارت اعتباری ایران کیش با اشاره به اینکه این شرکت با ارائه محصول پات لایف پلتفرمی را برای تمام برنامه نویسان و جامعه استارت آپی کشور تولید کرده است تا نو آوری ها شتاب بگیرند گفت : بدیهی است که یک مجموعه به تنهایی توان این را ندارد که همه نو آوری ها را ایجاد کند و بهتر است استارت آپ ها و فین تک ها را جذب کند، در کنار این موضوع نگاهی به جامعه دانش آموزی که در مرحله علمی خاصی قرار دارند داشته ایم . با این فضا دانش آموزان را ترغیب کردیم تا از آنچه در مدرسه یاد می گیرند استفاده بهینه ای داشته باشند و راه و مسیر آینده خودشان را انتخاب کنند .

 اولین مسابقات کارسوق بازی سازی با حمایت پات لایف

طبری گفت : سعی می کنیم این رویداد را با جامعه بیشتری برگزار کنیم و از مدارس کشور و سمپاد دعوت می کنیم به این رویداد اهمیت بدهند و سعی کنند این فرصت را مغتنم بشمرند ما نیز تلاش می کنیم که فضای عملی و تجربی را برای آن ها ایجاد کنیم تا از آنچه که دانش آموزان می آموزند استفاده بهینه و عملی تر داشته باشند جامعه ما به افراد جوان عملیاتی نیاز دارد وایران کیش سعی کرده با آماده سازی این فضا در حوزه فناوری، کمک کوچکی کرده باشد.

مدیرعامل ایران کیش گفت : سعیمان این بود با رویدادمذکور برای دانش آموزان از فضایی که در مدرسه یاد می گیرند به عمل برسند و این رویداد نیز بر مبنای بازی سازی است. فضای عملی و مهارتی را برای دانش آموزان فراهم کردیم تا شروعی برای سال های آینده باشد. این دانش آموزان در همین جا رها نخواهند شد بلکه برای ساخت اقتصاد کشور سوق داده می شوند .

قدمی در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال

آرش فروزان مدیر محصول پات لایف  نیز درباره این مسابقات گفت : مفتخریم که بعد از ماه ها تلاش، رویداد مذکور را برگزار کردیم و این جزو افتخاراتی است که مجموعه ای از نهادهای خصوصی و دولتی می توانند در راستای توسعه اقتصاد خلاق و دیجیتال کشور که روزی منتج به افزایش GDP  کشور می شود نقش داشته باشند. امید داریم که این مسابقه به صورت متوالی تکرار شود تا هم شاهد توسعه نیروی انسانی باشیم و هم نقش کوچکی دراقتصاد خلاق و اقتصاد بازی های رایانه ای و دیجیتال صورت بگیرد . دراین راستا معاونت علمی ریاست جمهوری ، آموزش پرورش ، مجموعه سمپاد در کنار ایران کیش، اپلیکیشن پات لایف، پلنت و شتابدهنده  آروان تک قرار گرفتند تا این رویداد را بتوانیم برگزار کنیم امیدواریم این حرکت قدم کوچکی درراستای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.

لزوم تغییر اقتصاد

حمید رضا قد بیگی مدیرعامل آروان تک هم دراینباره گفت: در دنیای امروز به خاطر کمبود منابع و مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد کشورهای دنیا پیگیر آن هستند که به اقتصادهای دیگر دسترسی پیدا کنند مخصوصا اقتصاد هایی که به صورت مولد است و منابع کمتری را از کشورها صرف می کند.

وی افزود: موضوع بازی هم یکی از این موضوعاتی است که می تواند این نقش را ایفا کند. ما در شتابدهند ه آروان تک و همکاری با پات لایف با توجه به رسالتی که در حوزه اقتصاد دیحیتال داریم تصمیم گرفتیم این رویداد را به عنوان یک رویداد ملی ادامه دهیم .

هم افزایی رسانه ای

علی پاکزادعضو جامعه رسانه ای ، مجری تلویزیون ومدیر رسانه ای برنامه  نیز با اشاره به نقش رسانه ها در چنین رویدادهایی گفت : امیدوارم رسانه ها بتوانند در هم افزایی شان فرصت جدیدی را دراین راستا خلق کنند. اقتصاد دیجیتال اقتصادی است که می تواند همه ساختارهای سنتی را متحول کند و ارزش آفرینی بسیار بالایی در کشور داشته باشد و این آشنایی باید درسطوح کم سن و سال و بسیار نخبه کشور شکل بگیرد و با بسط آن به کمک رسانه هابه سطح جامعه آورده شود.

 اولین مسابقات کارسوق بازی سازی با حمایت پات لایف

سه دلیل یک رویداد

یوسفی مدیر پژوهش مسابقه کارسوق بازی سازی نیز گفت : علت این که ما در این سن کارهای آموزش را به شکل مهارت بازی سازی درآوردیم سه دلیل عمده دارد نخست اینکه بچه ها در این سال مشغول فعالیت مشابه در بازی ها هستند و ما با این کار به این مشغله نوجوانان رسمیت میدهیم و بازی سازی را به جای بازی کردن صرف آموزش می دهیم . موضوع بعدی این است که باید این دانش آموزان به اشتغالشان فکر کنند و این حرکت خود می تواند یک زمینه خوب برای این کار باشد از سویی بچه ها دراین سن آزادترین و رهاترین ذهن را برای ایده پردازی دارند .

اتفاقات مثبت آینده

ایمان ارسطو مدیرعامل پلنت نیز دراینباره گفت: نو آوری، جوانی و استعدادهای درخشان، بازی و انرژی مثبت همه چیزهایی است که حس بسیار خوبی به ما میدهد،  خوشحالیم در پلنت میزبان این دانش آموزان برای اتفاقات مثبت در آینده هستیم . یکی از حوزه های مهم فناوری در دنیا حوزه بازی هاست . شروع امروز بذرهایی در ذهن دانش آموزان میکارد که در آینده ثمرات بسیار خوبی برای ما خواهد داشت .

منبع ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.