کلاهبردار رمزارزی در کشور دستگیر شد

فردی که با دادن مشاوره در خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری ۹۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال از شهروندان شمال کشور کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سامع خورشاد اظهار داشت: با مراجعه چند تن از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرقت موجودی کیف پول الکترونیکی آن‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان کردند مدتی قبل به قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود، اقدام به ساخت کیف پول ‌الکترونیکی و خرید ارز دیجیتال می‌کنند، اما پس از مدتی متوجه برداشت غیرمجاز ارزهای دیجیتال از کیف پول و ‌به سرقت رفتن موجودی حساب می‌شوند. ‌

این مقام مسئول ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا با بررسی‌های اولیه و ارائه مستندات دیجیتالی از سوی شاکیان، پی بردند که فرد مشاوره دهنده در خرید رمزارز شاکیان، رمز کیف پول دیجیتال آنان را سرقت کرده و موجودی حساب شان را خالی کرده است.

سرهنگ خورشاد اظهار کرد: هویت متهم با تلاش کارشناسان پلیس فتا مشخص شد و محل اختفای وی با اقدامات صورت گرفته، مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری با کسب مجوز قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از شهروندان شمال کشور به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تا این لحظه اعتراف کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده است و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.