مزایای کارتخوان موبایلی برای پذیرندگان چیست؟

آیا با کارتخوان‌های موبایلی آشنایی دارید؟ ما در این مطب مزایای کارتخوان موبایلی برای پذیرندگان را بررسی می‌کنیم.

تسهیل در امر پرداخت برای دارندگان کارت بانکی و پذیرندگان دستگاه کارتخوان جزء جدایی ناپذیر از توسعه صنعت پرداخت است.

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت پرداخت، مخابرات و ایجاد بسترهای ارتباطی چون 3G و4G، کارتخوان‌های سیار جایگزین کارتخوان‌های قبلی شدند. در این روند تحول دستگاه‌های کارتخوان با ابعاد کوچکتر تولید شدند که پذیرندگان بتوانند به راحتی آن‌ها را با خود همراه داشته باشند. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و نیاز افراد بیشتری به کارتخوان‌های بانکی، به مرور زمان کارتخوان‌ها به سمت کارتخوان‌های بی سیم و قابل حمل رفتند.

همچنین با حذف پول نقد از چرخه معاملات، نیاز افراد به دستگاه کارتخوان شخصی بیشتر شد، در نتیجه بابت ایجاد تراکنش‌های امن کارتخوان‌های موبایلی و یا همان پوزهای جیبی به بازار آمدند که با اتصال به تبلت و گوشی تلفن همراه، امکان یک تراکنش امن را به آسانی فراهم می‌نمایند. در واقع کارتخوان‌ موبایلی صرفا درگاه ورود یک تراکنش به حساب می‌آید و بستر ارتباطی آن همان گوشی تلفن همراه و یا تبلت است.

مزایای کارتخوان موبایلی برای پذیرندگان

با توجه به اینکه کارتخوان‌های موبایلی به راحتی قابل حمل و ضد ضربه هستند و ماژول خاصی ندارند، در نتیجه نیاز به تعمیر آن‌ها بسیار کمتر و عمر باتری طولانی‌تری دارند. این نوع کارتخوان‌ها برای کسب و کارهایی چون تاکسی‌ها، پیک‌ها و افرادی که کسب و کار شخصی دارند بسیار مناسب است.

با ورود کارتخوان‌های موبایلی به کشور از سال 1397 و دریافت تاییدیه شاپرک عملا این کارت خوان کوچک وارد ناوگان پرداخت کشور شد. هم اکنون اکثر افراد دارای تلفن همراه هوشمند هستند و با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده و مقرون به صرفه بودن نگهداشت این نوع کارتخوان‌ها می‌توانند کارتخوان موبایلی را تهیه کنند و دستگاه کارت خوان خود را همیشه همراه داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.