استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین به خاورمیانه می‌روند؟

استخراج کنندگان بزرگ بیت کوین در آمریکا برای توسعه صنعت انرژی‌بر خود، به اسکاندیناوی، خاورمیانه و مناطق دیگر چشم دوخته‌اند.

مایک لویت، مدیرعامل شرکت “کور ساینتیفیک” در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۲ در میامی گفت: ما در آمریکا تنوع جغرافیایی داریم اما به دنبال مناطق خارج از آمریکا هستیم. منطقی‌ترین مناطق، اسکاندیناوی و خاورمیانه هستند که بعضی از کشورهای آنها منابع، نیرو و سرمایه مناسبی دارند.

از زمانی که چین استخراج رمزارز را در ماه مه سال ۲۰۲۱ ممنوع کرد آمریکا به عنوان بزرگترین قطب استخراج بیت کوین، چین را کنار زد، استخراج کنندگان بیت کوین در جست‌وجوی مناطقی هستند که ریسکهای سیاستی کمتری دارند. پس از آن، ماه گذشته ناگهان اپراتور انرژی دولتی تگزاس فرآیند بازبینی را آغاز کرد که ممکن است اتصال استخراج کنندگان بیت کوین به شبکه برق را چند ماه به تاخیر بیاندازد.

استخراج کنندگان بیت کوین به سوی تگزاس سرازیر شده‌اند که قیمت برق ارزان و مقررات سهل گیرانه‌تری برای استخراج بیت کوین دارد. نیویورک و واشنگتن مقررات سخت گیرانه‌ای برای استخراج کنندگان بیت کوین که مصرف برق بالایی دارند، اعمال کرده‌اند.

استخراج کنندگان بیت کوین می‌گویند اقدامات رگولاتوری، دلیل اصلی جست و جوی آنها برای فعالیت در مناطق دیگر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فرد تی‌یل، مدیرعامل شرکت “ماراتون دیجیتال” در همین کنفرانس گفت: خاورمیانه به دلیل فراوانی نیرو و انرژی، منطقه بسیار جالب توجهی است. در امارات متحده عربی، در هنگام تابستان چهار گیگاوات برق برای دستگاههای خنک سازی مصرف می‌شود و ۹ ماه از سال تنها یک گیگاوات مصرف می‌شود و سه گیگاوات دیگر بدون مصرف می‌ماند. اما در اروپا بادهای سیاسی کاملا مخالف هستند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.