نحوه تعامل با رمزارزها در مراحل نهایی و تصویب است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: موضوع رمزارزها روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال تقریباً جمع‌بندی شده و آماده ارائه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تصویب است.

مهران محرمیان درخصوص آخرین تصمیمات بانک مرکزی در برخورد با موضوع رمزارزها گفت: درخصوص دو موضوع رمزارزها یعنی تبادل و نگهداری همزمان در کارگروه اقتصاد دیجیتال پیگیری می‌شود که این وظیفه به معاونت اقتصادی دولت سپرده شده و بانک مرکزی مانند برخی وزارتخانه‌های عضوی از این کارگروه است و پیشنهادهای خود را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ما در بانک مرکزی معتقدیم این قضیه (رمزارزها) اولاً نباید خیلی به آن دامن زده شود، اظهار داشت: دامن زدن کامل به این مسئله می‌تواند حاکمیت پولی کشور را دچار مشکل کند. در عین حال برای بهره‌مند شدن کشور از بحث تکنولوژی بلاکچین هم نمی‌شود همه این فضا را بست و گفت هیچ کس در این حوزه فعالیت نکند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ادامه داد: در کل الان این موضوع نهایی شده که با وزارت صمت و با محوریت سامانه جامع تجارت از رمزارز استخراج شده در کشور برای واردات انجام شود.

محرمیان درخصوص تصویب قانون ثبت ملی داده‌ها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش خیلی بزرگی است که بیشترین وقت این معاونت صرف آن می‌شود، اما مصوبه روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مجلس شورای اسلامی یک اتفاق مثبت و قدم رو به جلویی است.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.