برگزاری اولین نشست مدیران هلدینگ­‌های فناوری بانک‌های کشور

در نشستی که با حضور مدیران هلدینگ‌­های فناوری بانک‌های کشور و به میزبانی هلدینگ فناوری بانک شهر برگزار شد، مباحث مختلفی در خصوص اتخاذ راهکارهای مشترک برای هم افزایی و رفع چالش­‌های مشترک در حوزه فناوری بانکی مطرح گردید.

در این نشست ضرورت مشارکت­‌های استراتژیک در سال جدید به منظور طی نمودن مسیر سریع تغییر نوآورانه بانکداری دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت هم اندیشی های بین بانکی برای مرتفع نمودن دغدغه­‌های مشترک حوزه فناوری تاکید شد.

نشست مدیران هلدینگ­‌های فناوری بانک‌های کشور

ناکارآمدی زیرساخت­‌های منابع انسانی در استفاده از حضور نخبگان دانشگاهی در بدنه شرکت‌­های فناوری بانکی و مهاجرت نخبگان این حوزه از کشور، از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود.

همچنین صرفه جویی در منابع با هم افزایی و همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت­‌های موجود، جذب افراد مستعد و علاقه مند و ارائه آموزش­‌های مرتبط با صنعت بانکداری به آن­ها و نیز ارتقای سواد مدیران حوزه فناوری بانکی مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست همچنین به موضوعاتی همچون تغییرات جدی در حوزه بانکداری نوین، توجه به بانکداری باز، ضرورت اشراف و توجه مدیران عامل­ بانک‌­ها به حوزه فناوری و به رسمیت شناختن کسب و کارهای حوزه فناوری بانکی فراتر از نگاه ابزاری و تسهیل­‌گری پرداخته شد.

ایجاد پروتکل­‌های مشترک میان هلدینگ‌­ها به ­جهت جابجایی نیروها بر مبنای اصول حرفه­‌ای، بررسی راه حل برای سقف حقوق نیروهای فنی و کلیدی که منجر به خروج نیروها به ­سمت پیمانکاران می شود، ضرورت شفافیت و بازنویسی استراتژی هلدینگ­‌های فناوری بانکی  و تشکیل آکادمی تخصصی مشترک برای تربیت نیروی انسانی کارآمد این صنعت، از دیگر مباحث مطرح شده در نشست بود.

همچنین بررسی و شناسایی مدل و الگوی هم افزایی و همکاری برای همگرایی میان هلدینگ­‌های فناوری بانکی در راستای مشارکت­‌های استراتژیک بلندمدت مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان مقرر شد این جلسات به میزبانی دیگر هلدینگ­‌های بانکی استمرار یافته و در بازه­‌های زمانی مشخص برگزار شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.