توکن‌سازی برای بازار املاک و مستغلات عمان

عمان، توکنیزاسیون املاک و مستغلات را در چارچوب نظارتی دارایی‌های مجازی گنجانده است.

توکن سازی املاک و مستغلات قرار است در چارچوب نظارتی دارایی مجازی سازمان بازار سرمایه عمان (OCMA) گنجانده شود. به گفته یکی از مشاوران این سازمان، توکن سازی املاک و مستغلات فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز می‌کند.

توکن‌سازی برای بازار املاک و مستغلات

در گزارشی به نقل از یکی از مشاوران این سازمان آمده است که سازمان بازار سرمایه عمان (OCMA) قرار است، توکنیزاسیون املاک و مستغلات را در چارچوب نظارتی دارایی مجازی خود قرار دهد.

عمان انتظار دارد پیش‌نویس چارچوب نظارتی دارایی‌های مجازی را تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تکمیل کند.

گزارش شده است که مشاور این پروژه، کمال ریزدی، هنگام حضور در نمایشگاه و کنفرانس املاک و مستغلات که در مسقط عمان برگزار شد، اظهارات خود را در مورد نمادسازی املاک بیان کرد.

به نقل از ریزدی، «چارچوب مقرراتی برای دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی که در حال حاضر ایجاد شده‌اند، امکان صدور دارایی‌های مجازی مانند توکن‌های مستغلات را برای اولین بار در سلطان‌نشین عمان فراهم می‌کند».

این مشاور پیشنهاد کرد که توکن سازی املاک و مستغلات (تبدیل فرضی املاک و مستغلات به چندین توکن مبتنی بر بلاک چین) احتمالا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز خواهد کرد.

سازمان بازار سرمایه عمان در ژانویه اعلام کرد، از شرکت‌هایی که علاقه‌مند به کمک برای راه‌اندازی چارچوب نظارتی برای دارای‌های مجازی هستند، دعوت کرده است. مناقصه‌گران باید قبل از ۲۳ مارس مناقصه را ارسال می‌کردند.

در همین حال، به نقل از ریزدی در این گزارش فاش شده است که مرجع بازار سرمایه در حال حاضر با کارشناسانی کار می‌کند که به گفته وی به عمان کمک می‌کنند «چارچوب نظارتی معیار بین‌المللی» را تهیه کند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.