رشد رمیتنس‌های بین‌المللی از طریق نوآوری فین‌تک‌ها

رمیتنس‌ها به طور کلی برای انتقال وجه P2P تعریف می‌شوند، در حالی که موارد استفاده دیگر عبارتند از رمیتنس‌های B2C جهت پرداخت حقوق، پرداخت بیمه و غیره، C2B  جهت پرداخت قبض، اجاره، و غیره و B2B  جهت پرداخت کالا و خدمات.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این مقاله در مورد رمیتنس‌های بین المللی صحبت می‌کند. به دلیل پیشرفت‌های فناوری در حوزه بلاک‌چین، پرداخت‌های آنی و غیره و همچنین اظهارنظرهای مداوم بانک جهانی و سایر نهادهای جهانی در مورد هزینه این تراکنش‌ها، به ویژه در ارتباط با انتقال وجه P2P، نوآوری‌های بسیار در این حوزه اتفاق افتاده است .

رشد رمیتنس‌های بین‌المللی از طریق نوآوری فین‌تک‌ها

همانطور که بسیاری می‌دانند، رمیتنس‌ها به طور کلی برای انتقال وجه P2P تعریف می‌شوند، در حالی که موارد استفاده دیگر عبارتند از B2C جهت پرداخت حقوق، پرداخت بیمه و غیره، C2B  جهت پرداخت قبض، اجاره، و غیره و B2B جهت پرداخت کالا و خدمات؛ مجموع همه این موارد استفاده در محدوده 150 تریلیون دلار در سال تخمین زده می‌شود، اگرچه به نظر می‌رسد نویسنده این مقدار را فقط به رمیتنس‌ها نسبت می‌دهد، که احتمالاً رمیتنس‌ها بخش نسبتاً کوچکی از کل انتقال وجه بین المللی هستند، اما با این وجود توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در هر صورت، نویسنده به این نکته اشاره می‌کند که فین‌تک به طور کلی توان عملیاتی و تجربیات کلی این تراکنش‌ها را که برای سال‌های طولانی یک روند مداوم بوده است، بهبود می‌بخشد.

در این گذار، شرکت‌های فین تک و ارزهای دیجیتال در حال اصلاح روش استفاده از فناوری هستند. اغلب، چنین تراکنش‌هایی از نظر حجم زیاد اما از نظر ارزش پایین هستند. از این رو، تراکنش‌های با ارزش بالا سودآور هستند در حالی که تراکنش‌های با ارزش پایین‌تر برای بانک کم ارزش هستند. فناوری به بانک‌ها کمک می‌کند تا بسیاری از این فرآیندها را خودکار کنند و «نپسندیدن» را برای چنین تراکنش‌هایی به «پسندیدن» تبدیل کنند. علاوه بر این، توانایی انجام تراکنش 24×7 در سراسر دنیا یک مزیت بزرگ از دیدگاه تجربه مشتری است.

رمیتنس‌های جهانی یک فرصت رو به رشد است و انتظار می‌رود حجم پرداخت‌های آن در سال 2022 از مرز 156 تریلیون دلار عبور کند. با این حال، موارد استفاده جدید از این راهکار هر روز در حال ظهور است. به عنوان مثال، دندانپزشکی که یک صندلی دندانپزشکی از آلمان وارد می‌کند نیز یک تراکنش بین‌المللی انجام می‌دهد. به گفته Contractor، سفر، آموزش و تراکنش‌های بین‌المللی مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی  از بخش‌هایی هستند که شاهد رشد بالایی خواهند بود.  بنابراین بانک‌ها برای مشارکت در این حوزه به فناوری نیاز دارند که شرکت‌های فین‌تک ارائه می‌کنند.

 

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.