5 روند نوآورانه پرداخت در سال 2022

از خدمات BNPL گرفته تا ابزارهای امنیت سایبری، امروزه هیچ مانعی در نوآوری و رقابت در صنعت پرداخت وجود ندارد زیرا کسب‌وکارها و قانون‌گذاران به دنبال ابزارهای دیجیتال جدید هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ از آنجایی که در دو سه سال اخیر کرونا مسیر مرگباری را در سراسر جهان ایجاد کرد و باعث کشته شدن افراد زیادی در کشورهای مختلف شد به طور غیرمنتظره‌ای انقلابی در پرداخت‌های دیجیتال برای مقابله با تأثیرات کرونا به وجود آمد.

در سال 2022، تقاضا برای پرداخت‌های بدون تماس، آنلاین، دیجیتال، بدون اصطکاک و فوری افزایش می‌یابد زیرا همه‌گیری کرونا همچنان باعث نوآوری در صنعت می‌شود. این بدان معناست که فین‌تک‌ها همچنان روش‌های جدیدی را برای پرداخت ایجاد می‌کنند و با جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری، ابزارهای پرداخت سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تری در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

حوزه پرداخت در سال 2022 از ارائه خدمات به کارگران مهاجر ناامید برای ارسال دستمزدها به خانه گرفته تا ارائه راه‌های جدید به خرده‌فروشان برای تأمین مالی اقساطی و تجهیز مشاغل به ابزارهای جدید امنیت سایبری، توسعه خواهد یافت.

5 روند نوآورانه پرداخت در سال 2022

همانطور که تازه واردان خدمات و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند، رقابت و مشارکت بیشتری را با شرکت‌های بزرگ فعلی مانند Visa غول کارت و PayPal پیشگام در پرداخت‌های دیجیتال خواند داشت. ولی پرماجراترین در میان آنها، هجوم به ارزهای دیجیتال و سایر خدمات دارایی دیجیتال است.

 BNPL در سال 2022 به سمت B2B می‌رود

تأمین مالی اقساطی «اکنون بخر بعداً پرداخت کن» یکی از آن‌ روندهایی است که در سال گذشته مصرف‌کنندگان را به خود جذب کرد و انتظار می‌رود در سال 2022 مورد استقبال گسترده‌تری قرار گیرد.

در میان علاقه روزافزون به BNPL که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا پرداخت‌ها را در یک دوره زمانی مشخص تقسیم کنند. بازیکنان BNPL مانند Affirm، Klarna، Afterpay و Sezzle با غول‌های پرداخت دیجیتالی PayPal، غول‌های کارت و بانک‌های بزرگ و متوسط رقابت می‌کنند.

BNPL از رشد گسترده تجارت الکترونیک در طول همه‌گیری کرونا سود برده است. در همین رابطه، مدیر ارشد پرداخت در شرکت ارائه‌دهنده پرداخت‌های دیجیتال Stax، انتظار دارد که سطوح تورم فعلی بتواند مشتریان بیشتری را به سمت مسیر اقساط سوق دهد.

طبق گزارش Forrester، پیش‌بینی می‌شود که تراکنش‌های BNPL تا سال 2026 به 995 میلیارد دلار برسد و استارت‌آپ‌های اقساطی می‌گویند که ده‌ها هزار مشتری جدید در هفته به دست می‌آورند.

این تغییر روند از مصرف‌کنندگان خُرد به قراردادهای تجاری B2B می‌تواند پیامدهای عمده‌ای برای سایر بازیگران صنعت داشته باشد، زیرا حجم بیشتری از تراکنش‌های کارتی به سمت وام‌ها منتقل می‌شود.

کیف پول‌های موبایلی عزیزتر می‌شوند

همه‌گیری مرگبار کرونا مردم را به استفاده از اپلیکیشن‌ها ترغیب کرد. سال 2022 سالی خواهد بود که کیف پول‌های تلفن همراه به اوج می‌رسند زیرا سیستم‌های حمل‌ونقل شهری و خرده‌فروشی با رویکردهای جدید و شهرداری‌ها و کسب‌وکارها با امکانات پرداختی که ارائه می‌دهند، باعث تغییر در رفتار مصرف‌کننده خواهند شد.

با فرا رسیدن همه‌گیری کرونا در مارس 2020، والمارت گزینه پرداخت بدون تماس را ارائه کرد که از طریق آن مشتریان می‌توانند با اسکن یک کد QR در هنگام پرداخت، بهای کالاها را پرداخت کنند.

پرداخت‌های بین‌المللی افزایش می‌یابد

در عرصه‌ای کاملاً متفاوت، تقاضا برای ارسال پول به آن سوی مرزها، در حال افزایش است و شرکت‌هایی که انجام این کار را آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کنند، سود می‌برند.

اکثر این حواله‌ها توسط کارگران مهاجر برای تامین نیازهای ضروری عزیزانشان در کشور دیگر استفاده می‌شود. در نظرسنجی نوامبر که توسط شرکت انتقال پول Moneygram International انجام شد، 81 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند در سال 2022 حداقل به اندازه سال 2021 پول ارسال کنند و 83 درصد گفتند که نیازهای خانواده و دوستانشان در سال 2021 افزایش یافته است.

ارسال پول از یک کشور به کشور دیگر از طریق بانک‌ها می‌تواند فرآیندی پرهزینه و طولانی باشد، زیرا چک‌ها و حواله‌ها پردازش می‌شوند و ارزها رد و بدل می‌شوند. در همین روند در حالی که شرکت‌های فعال در  انتقال پول، مانند Moneygram، در حال گسترش خدمات هستند، ارائه‌دهندگان تازه‌کار مانند Wiseخود را به‌عنوان جایگزین‌های سریع‌تر و مبتنی بر دیجیتال معرفی می‌کنند.

CBDCها در مرکز توجه قرار می‌گیرند

وقتی صحبت از دارایی‌های دیجیتال به میان می‌آید، احتمالاً سال 2022 سالی خواهد بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی از کریپتو پیشی می‌گیرد.

به گفته شورای آتلانتیک، 9 کشور CBDC خود را راه‌اندازی کرده‌اند و 30 کشور دیگر در حال توسعه یک مورد CBDC هستند، به علاوه 40 کشور در حال تحقیق در مورد این امکان هستند، از جمله ایالات متحده.

نقش مهم امنیت سایبری

در حالی که مشتریان به پرداخت‌های آنلاین بیشتر از همیشه عادت کرده‌اند، کلاهبرداران برای سوء استفاده از رضایت مشتریان آماده شده‌اند.

به همین دلیل است که سال 2022 سالی خواهد بود که شرکت‌های امنیت سایبری فناوری‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند که برای متوقف کردن مجرمان دیجیتال طراحی شده‌اند.

بر اساس گزارش روند پرداخت های Capgemini 2022، افزایش تجارت الکترونیک، رشد پرداخت‌های غیر نقدی و جهش تهدیدات سایبری باعث افزایش تمرکز بر امنیت سایبری در پرداخت‌ها خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی صنعت Nilson Report انتظار می‌رود که کلاهبرداری در دهه آینده بیش از 400 میلیارد دلار ضرر به صنعت کارت‌های بدهی و اعتباری وارد کند.

در همین حال، ارزهای دیجیتال توجه مجرمان سایبری را به خود جلب می‌کنند. طبق گزارش تحقیقاتی آرگوس، در مجموع، خسارات امنیت سایبری تا سال 2025 می تواند به 10.5 تریلیون دلار برسد.

Capgemini در همین رابطه می‎گوید که برای مقابله با این مشکل، رگولاتورها و موسسات مالی به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، فناوری ابری روی آورده‌اند. تقویت مقررات دولتی در مورد امنیت سایبری و هویت دیجیتال نیز در راه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.