یارانه جدید به حساب خانوارهای معترض واریز شد

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه مربوط به افراد معترض به عدم پرداخت خبر داده است؛ این یارانه تا بررسی وضعیت این افراد، قابل برداشت نیست.

در روزهای اخیر رئیس جمهوری دستور رسیدگی سریع‌تر به وضعیت افرادی که نسبت به عدم پرداخت یارانه جدید اعتراض کرده بودند را صادر و بر واریز یارانه به حساب آنها تاکید کرد.  این در حالی است که روز گذشته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در توییتی اعلام کرد که این یارانه به خانواده‌های معترض واریز شده، اما تا انجام بررسی‌ها قابل برداشت نیست.

یارانه جدید به حساب خانوارهای معترض واریز شد

بعد از این اعلام برخی خانواده‌ها با چک کردن حساب شاهد آن بودند که مبلغی به حساب‌شان واریز نشده است این در حالی است که پیگیری‌ها نشان داد پرداخت یارانه جدید به حساب این خانوارها در حال انجام فرآیند مربوطه است. اما امروز(سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که این یارانه به حساب سرپرستان خانواری که متقاضی بازبینی شده‌ بودند واریز شده است.

بر این اساس کمک معیشتی تکمیلی مرحله ۱۳۵، به حساب خانواری که تا قبل از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم قرار گرفته و متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده آن وزارتخانه شده بودند، از سوی سازمان هدفمندی واریز شده است. این مبلغ واریزی به حساب سرپرستان، تا بررسی‌های انجام شده و تایید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسدود و غیر قابل برداشت خواهد بود.

پرداخت یارانه جدید در پایان روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه و در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای در دستور کار دولت قرار گرفت و برای دو ماه اردیبهشت‌ و خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما مساله اینجا بود که دولت بر اساس دهک‌بندی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام داده بود دهک دهم یعنی طبقه پردرآمد را از دریافت این یارانه کنار گذاشت و برای ۹ دهک به تعداد حدود ۷۲ میلیون نفر واریزی انجام داد؛ به طوری که برای دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر واریز کرد.

با این حال برخی خانوارها نسبت به این روش واریز معترض شدند چرا که معتقد بودند که سطح درآمدی آنها طوری نیست که در دهک دهم قرار دارند و به دریافت این یارانه نیاز دارند بر این اساس افراد می‌توانستند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir نسبت به دهک‌بندی و عدم دریافت یارانه اعتراض خود را ثبت کرده تا اعتراضشان مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.