اطلاعیه مهم شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران

شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران به عنوان تنها شرکت اعتبارسنجی دارای مجوز از بانک مرکزی، با توجه به سیاست‌های کلان کشور و تحت نظارت بانک یاد شده، خدمات خود را به بخش‌های بانکی (تمامی شبکه بانکی) و غیربانکی (لیزینگ‌ها، صندوق‌ها، لندتک‌ها و ...) ارائه می‌نماید.

بررسی بوم کسب‌و‌کار صنعت اعتبارسنجی نشان می‌دهد که ارزش پیشنهادی در این صنعت، اعتمادسازی و ایجاد آگاهی عمومی است و نقش صنعت اعتبارسنجی به عنوان نماد اعتمادساز در حوزه اعتباری، برکسی پوشیده نیست. بخش مهمی از اقدامات و منابع مورد نیاز جهت خلق و ارائه ارزش‌های پیشنهادی، به حوزه‌های تأمین اطلاعات، مدل‌سازی و زیرساخت‌های فنی معطوف می‌باشد و در قسمت مربوط به کانال‌ها، اعم از کانال‌های اطلاع رسانی، فروش، پشتیبانی و…، بهره‌مندی از شبکه مناسب و کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است. از این روی و با توجه به عدم وجود تجربه قبلی در کشور، ضروری بود شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، در اولویت نخست با تمرکز ویژه بر بخش‌های تأمین اطلاعات و مدل‌سازی، نسبت به ارتقای کیفیت و تنوع اطلاعات و مدل‌سازی اقدام نماید و در ادامه جهت دسترسی عموم مردم به صورت گسترده، آسان و ارزان رویکرد توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

در حال حاضر شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران به عنوان تنها شرکت اعتبارسنجی دارای مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا.، با توجه به سیاست‌های کلان کشور و تحت نظارت بانک یاد شده، خدمات خود را به بخش‌های بانکی (تمامی شبکه بانکی) و غیربانکی (لیزینگ‌ها، صندوق‌ها، لندتک‌ها و …) ارائه می‌نماید. طی چند ماه اخیر نیز، رویکردهای حمایتی و توسعه‌ای درخصوص بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های اعتبارسنجی توسط دولت محترم اتخاذ شده است که این موضوع ضرورت توجه به دو محور یعنی آگاهی بخشی اذهان عمومی در ارتباط با اهمیت اعتبارسنجی در کشور و توجه به مشتریان غیربانکی به عنوان کانون‌های غیربانکی شناسایی و انعکاس رفتار اعتباری اشخاص را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

با توجه به رویکرد جدید ایجاد شده در جهت افزایش شمولیت مالی و در نتیجه گسترش فرهنگ استفاده از گزارش‌های اعتبارسنجی در راستای بهبود فرایند اعطای تسهیلات به آحاد جامعه، برنامه گسترش دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا تصمیمات متعددی برای آسان‌سازی و تسریع دسترسی اشخاص حقوقی به گزارش‌های اعتبارسنجی با هدف تسهیل ارائه خدمات به مردم، اتخاذ شده است. خاطرنشان می‌سازد اقدام اخیر شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران، مبنی بر پایان دادن به همکاری با نمایندگان فروش، به مفهوم عدم ارائه سرویس به کسب وکارهای مختلفی که به هر نحوی جهت ارائه خدمات خود به سرویس اعتبارسنجی نیاز دارند، نمی‌باشد بلکه به معنای ایجاد امکان دریافت سرویس‌های اعتبارسنجی مورد نیاز اشخاص حقوقی، به صورت مستقیم از شرکت است.

بنابراین ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و عموم مردم همچنان ادامه دارد و عموم مردم و شرکت‌هایی که به صورت مستقیم به درگاه‌های شرکت متصل هستند، طبق روال سابق دسترسی‌های خود را دارند. علاوه بر این، شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران از ارائه مستقیم خدمات به تمامی شرکت‌های متقاضی استقبال می‌نماید؛ زیرا استفاده از گزارش‌های اعتبارسنجی در تعاملات مختلف مالی افراد (خریدهای اقساطی، رهن و اجاره و…) منجر به بالابردن سطح اهمیت اعتبارسنجی در اذهان عموم جامعه می‌شود. با توجه به توضیحات اشاره شده، استراتژی اصلی شرکت، توسعه خدمات اعتبارسنجی، افزایش شفافیت، تسهیل دسترسی آحاد جامعه به خدمات مالی و اعتباری از طریق کانال‌های متنوع و متعدد، اصلاح ساختار فروش، جلوگیری از ایجاد انحصار و دریافت خدمات با حداقل هزینه برای عموم مردم می‌باشد.

به این ترتیب و با توجه به تمهیدات صورت پذیرفته، کلیه اشخاص حقوقی، کسب‌و‌کارها و همچنین نهادهای متقاضی بهره‌گیری از ظرفیت اعتبارسنجی افراد، می‌توانند با ارائه درخواست و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران و درصورت رضایت مردم (مصرف کننده نهایی)، مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوطه، سرویس مورد نیاز خود را به صورتی شایسته دریافت نمایند.

شرکت به دنبال آن است تا با کاهش هزینه و در راستای توسعه خدمات اعتبارسنجی، از شرکت‌های فینتک در حوزه‌های مختلف استفاده نماید و آماده دریافت پیشنهادهای این حوزه می‌باشد. در پایان، از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود تا ضمن انعکاس اخبار صحیح، در بررسی دقیق ابعاد موضوع و اطلاع رسانی‌های مربوطه نیز کمک‌رسان باشند.

منبع شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.