چرا شرکت توزیع برق اهواز، تصمیم به استفاده از موبایل سازمانی ایرانسل گرفت؟

شرکت توزیع برق اهواز به منظور بهبود کیفیت برق‌رسانی و جلوگیری از خاموشی‌های طولانی‌مدت از پنج هزار کنتور هوشمند استفاده می‌کند که بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل فعال هستند.

هم‌زمان با وابستگی روزافزون کسب‌وکارها به تکنولوژی، اطلاعات و فناوری‌های جدید، بحث‌ امنیت و حفاظت از اطلاعات، روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود؛ بنابراین تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما کوچک باشد یا بزرگ! اگر از بستر اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید، همواره در معرض ریسک حملات سایبری و از دست دادن اطلاعات ارزشمند کسب‌وکارتان قرار دارید. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از بسترها و شبکه‌های خصوصی به عنوان زیرساختی برای تجهیزات ارتباطی خود استفاده کنند. در ادامه با تجربه یکی از این شرکت‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی شرکت توزیع نیروی برق اهواز

مجموعه توزیع نیروی برق اهواز که از سال ۱۳۷۱ وظیفه برق‌رسانی به شهر اهواز و حومه را بر عهده دارد و مساحتی در حدود ۱۱۳۰۴ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. حوزه فعالیت این شرکت دربرگیرنده ایجاد، توسعه و بهسازی شبکه و تاسیسات برق، خرید، فروش و جابه‌جایی برق ،راهبری و پایش شبکه توزیع و تعمیرونگهداری آن است. این شرکت که همواره در راستای بهبود سيستم مديريت و  تامين رضايت مشتريان خود تلاش می‌کند، تصمیم گرفت تا به منظور کاهش زمان قطعی برق، تسهیل برقراری ارتباطات میان پرسنل و بالا بردن امنیت اطلاعات شبکه،  از راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده کند. در ادامه درباره چالش‌های ارتباطی این مجموعه و نقش دو نمونه از راهکارهای سازمانی ایرانسل در حل آن‌ها می‌خوانید.

شرکت توزیع برق اهواز به منظور بهبود کیفیت برق‌رسانی و جلوگیری از خاموشی‌های طولانی‌مدت از پنج هزار کنتور هوشمند استفاده می‌کند که بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل فعال هستند.

حل چالش‌ دسترسی پرسنل با یکدیگر با راهکار موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

شرکت توزیع برق اهواز  در بحث ارتباطات درون‌سازمانی با چالش عدم‌دسترسی به ابزاری مناسب برای برقراری ارتباط دائمی و آنی میان پرسنل روبه‌رو بود. همچنین در راستای پیاده‌سازی طرح کنتورهای هوشمند، نیاز به بستری امن برای تبادل اطلاعات شبکه در این شرکت وجود داشت. مدیر امور پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این زمینه می‌گوید:

«حساس بودن شرایط کاری در مجموعه توزیع برق اهواز باعث شده بود تا پرسنل به بستر ارتباطی نیاز  داشته باشند که از طریق آن بتوانند فورا با یکدیگر تماس بگیرند. به همین دلیل، مدیران ما از حدود سه سال قبل تصمیم گرفتند از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل یا  MVPN استفاده کنند. اکنون این سرویس بر بستر ۳۰۶  سیم کارت سازمانی  ایرانسل فعال است و در اختیار مدیران و کارشناسانی قرار گرفته که نیاز بیشتری به برقراری ارتباطات فوری دارند. همچنین ۴۵ سیم‌کارت دیگر نیز برای استفاده در مواقع بحرانی خریداری شده است. راهکار موبایل سازمانی ایرانسل، علاوه‌بر تسهیل و تسریع برقراری ارتباطات، امکان برقراری مکالمه‌ها را به‌صورت رایگان برای پرسنل مجموعه ما فراهم کرده است. این موضوع باعث شده که آن‌ها بدون نگرانی بابت طولانی شدن مکالمات و پرداخت هزینه آن، پیش‌آمدها و نیازهای خود را به‌طور کامل مطرح کنند.»

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که آسان شدن ارتباطات و دسترسی بیشتر افراد به یکدیگر،  به بالا رفتن ایمنی در محیط کار و جلوگیری از بروز حوادث خطرناک نیز کمک می‌کند. به‌علاوه، مدیران این شرکت قصد دارند به زودی تلفن‌های داخلی خود را هم با شبکه موبایل سازمانی ایرانسل یکپارچه کنند. با این روش، همکاران می‌توانند با شماره‌گیری کدهای تلفن‌های داخلی، در هر نقطه و از طریق موبایل به یکدیگر دسترسی داشته باشند.

حل چالش تامین امنیت شبکه با راهکار شبکه امن همراه ایرانسل (VPNLite)

شرکت توزیع برق اهواز به منظور بهبود کیفیت برق‌رسانی و جلوگیری از خاموشی‌های طولانی‌مدت از پنج هزار کنتور هوشمند استفاده می‌کند که بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل فعال هستند. تعداد نقاط موجود بر روی این سرویس به حدود  ۷۰۰ نقطه می‌رسد. با استفاده از راهکار شبکه امن، این امکان برای مجموعه فراهم شده تا اطلاعات مربوط به مصرف برق در بستری امن و از طریق کنتورهای هوشمند به شبکه داخلی منتقل شود. همچنین، وجود کنتورهای هوشمند در کنار سرویس شبکه امن VPN Lite  باعث شده این شرکت در سال ۱۳۹۹ با قطعی شبکه مواجه نشود.

در واقع قرائت میزان مصرف کنتورها از راه دور توسط سیم‌کارت‌های ایرانسل انجام می‌شود. در مجموع ۲۵۰ سیم‌کارت در اختیار مرکز کنترل قرار گرفته است و مابقی سیم‌کارت‌ها بر روی تبلت‌ها و دستگاه‌های GPS موجود در ماشین‌ها نصب شده‌اند. به گفته مدیر امور پشتیبانی این شرکت، این راهکار به‌خصوص در مکان‌های دورافتاده بسیار مفید است، چرا که با نصب کنتورهای هوشمند، رفت و آمد ماموران به مناطق صعب‌العبور حذف و به همین دلیل امنیت جانی آن‌ها نیز از این طریق، بهتر تامین می‌شود.

در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که مدیران شرکت توزیع برق اهواز از پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، آنتن‌دهی بالا و پوشش گسترده شبکه ایرانسل، رضایت نسبتا بالایی دارند و در آینده‌ای نزدیک قصد دارند همکاری خود را با راهکارهای سازمانی ایرانسل گسترش دهند.

کلام آخر

لزوم حرکت کسب‌وکارها به سوی چابکی از یک طرف و شرایط رقابتی حاکم بر دنیای کسب‌وکارها، باعث شده تا آزمون‌وخطا برای یافتن بهترین راهکار، هزینه گزافی را برای سازمان‌ها به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی، استفاده از تجربه مفید سایر شرکت‌ها، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی مدیران کسب‌وکارها قرار دارد. بنابراین تجربه موفقیت‌آمیز مجموعه توزیع برق اهواز، می‌تواند در بحث بهبود ارتباطات درون‌سازمانی و تامین امنیت شبکه، راهگشای بسیاری از شرکت‌ها باشد و به بهبود بهره‌وری آن‌ها کمک شایانی کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.