کاهش شدید نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در دنیا

طی پنج ماه گذشته از ژانویه تاکنون، نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین کاهش تدریجی داشته و نسبت به نصب‌ خودپردازهای جدید در دسامبر ۲۰۲۱ به میزان ۸۹.۷۵ درصد کاهش یافته است.

نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (BTC) در سراسر جهان در طول سال ۲۰۲۲ کاهش شدیدی داشته، به‌طوری‌که در ماه مه تنها نصب ۲۰۲ دستگاه خودپرداز جدید ثبت شده، محدوده‌ای که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شده است.

با این حال، داده‌های کوین ای تی ام رادار بازگشت آشکاری را در اعداد نصب نشان می‌دهد زیرا جهان شاهد نصب ۸۱۷ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در ماه ژوئن بود.

برخی از عوامل کلیدی که در کاهش سرعت نصب خودپردازهای کریپتو نقش دارند تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان، مقررات نامشخص یا ضد رمزنگاری، اشباع بازار و تاثیرات تجاری به دلیل همه‌گیری مداوم کرونا هستند.

داده‌ها تایید می‌کند که ایالات‌متحده ۸۷.۹ درصد از کل ۳۷هزار و ۸۲۶ دستگاه خودپرداز رمزنگاری در سراسر جهان را دارد و اروپا، به‌عنوان یک قاره، شبکه‌ای از ۱۴۱۹ دستگاه خودپرداز را در خود جای داده است که ۳.۸ درصد از تاسیسات خودپرداز جهانی را تشکیل می‌دهد.

جنسیس کوین، سازنده خودپردازهای کریپتو، جایگاه خود را به‌عنوان رهبر از نظر سهم بازار حفظ کرده است و ۴۱ درصد از کل دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری عملیاتی در سراسر جهان را دارد.

در حالی که چالش‌های دنیای واقعی ممکن است تاثیر لحظه‌ای بر گسترش فیزیکی بیت‌کوین از طریق دستگاه‌های خودپرداز داشته باشند اما شبکه بیت‌کوین همچنان به عملکرد بهتر از رکوردهای قبلی خود در ایمن‌سازی، تمرکززدایی و سرعت بخشیدن به شبکه غیرقابل نفوذ همتا به همتا (P۲P) عمل می‌کند.

همان‌طور که کوین تلگراف بر اساس داده‌های بیت‌کوین ویژوال گزارش کرد، ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت‌کوین (LN) به بالاترین حد خود یعنی ۳۹۱۵.۷۷۶ بیت‌کوین رسید که باعث بهبود بیشتر سرعت تراکنش بیت‌کوین و کاهش هزینه‌ها در پروتکل لایه دو شد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.