سامانه پل در درگاه هما بانک توسعه صادرات ایران عملیاتی شد

سامانه پرداخت لحظه ای (پل)، در درگاه هما بانک توسعه صادرات ایران در نسخه های موبایلی و نسخه وب، عملیاتی شد.

سامانه پل (سامانه پرداخت لحظه ای) ، سرویسی بین بانکی ، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت های لحظه ای با حجم بالا را در هرساعتی از شبانه روز فراهم میسازد.

براساس این گزارش بانک توسعه صادرات ایران، هدف اصلی سامانه پل ، تراکنش پرداخت با مبالغ خرد ، مبتنی بر حساب بوده و برپایه نیازهای بازار و انتظارات کاربران، ابزار انتقال اعتبار الکترونیکی داخلی جدیدی را معرفی میکند که ظرف چند ثانیه قابل اجراست.

درگام اول ، سامانه پل در هما (نسخه موبایلی و وبی) ، برای مشتریان عملیاتی شده و در مراحل بعد در نسخه تحویلداری شعبه و BiB نیز عملیاتی خواهد شد .

برخی ویژگیهای سامانه پل شامل کارکرد شبانه روزی، احتساب هرروز تقویمی به عنوان روز کاری، تعویض تاریخ روز کاری بصورت لحظه ای و در نیمه شب، واریز فوری یا نزدیک به فوری به حساب ذینفع ، پردازش هرتراکنش ظرف چند ثانیه پردازش، پردازش و تبادل بی­درنگ اطلاعات، یک تراکنش به ازای هر پرداخت و یک گزارش برای هر دستور پرداخت و تسویه خالص چند جانبه از طریق ساتنا خواهد بود.

در سامانه پل از بهترین استانداردها و شیوه های تراکنش مستقیم استفاده میشود تا تراکنش بدون مداخله دستی در عملیات مستمر (24 ساعت شبانه روز ، هرروز حتی در آخر هفته و تعطیلات) انجام شود.

این سامانه از الزامات استانداردهای بالای امنیتی، ریسک پایین و بازده هزینه پیروی میکند و در آینده بخش زیادی از پرداخت های خرد به آن منتقل شده و جایگزین سرویس کارت به کارت می شود.

منبع بانک توسعه صادرات ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.