ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت در روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در روسیه ممنوع شده و تنها ارز قانونی این کشور را روبل معرفی می‌کند.

بر اساس اعلام رسمی وب‌سایت سیستم پشتیبانی قانون‌گذاری روسیه، با امضای فرمان پوتین، قانون فدرال ممنوعیت جدید، استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت را ممنوع خواهد کرد.

ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال

بر اساس قانون جدید، دارایی‌های دیجیتال و سیستم پرداخت حقوق دیجیتال دیگر به عنوان «جانشین پول» در روسیه پذیرفته نخواهند شد و بنابراین استفاده از آنها برای پرداخت بهای کالا یا خدمات ممنوع خواهد بود. همچنین استفاده از سایر واحدهای ارزی خارجی برای پرداخت در روسیه نیز ممنوع شده‌اند و مجددا جایگاه روبل به عنوان تنها ارز رسمی پذیرفته شده در فدراسیون روسیه تایید می‌شود. در خصوص صرافی‌های رمزارزی فعال در روسیه نیز هشدار داده شده که باید مقررات مذکور را کاملا رعایت کرده و از دریافت و پرداخت بر اساس واحدهای دیجیتال یا غیردیجیتال به جز روبل، اجتناب کنند. با این‌حال، به گفته کارشناسان اقتصادی، موضع روسیه در قبال دارایی‌های دیجیتال کاملا مبهم است. در ماه مه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه‌حساب‌های بین‌المللی استقبال می‌کند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.