آینده توکنیزاسیون در پرداخت‌های اینترنت اشیاء

دانیال خدابخش، مدیر مسئول؛ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعداد کل تراکنش‌های پرداخت توکن‌شده در سراسر جهان از 680 میلیارد  عدد در سال 2022 به بیش از ۱ تریلیون در سال 2026 خواهد رسید. که این نشان دهنده رشد 58 درصدی طی 4 سال آینده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ رشد تعداد تراکنش‌های توکنایز شده را باید به افزایش راه‌حل‌های «تک کلیک»، یا «کلیک کن و پرداخت کن»، با استفاده از توکنایز کردن پرداخت مشتری نسبت داد که آنها را قادر می‌سازد با یک کلیک جزئیات پرداخت خود را به طور خودکار تکمیل و با یک کلیک تراکنش‌ها را کامل کنند.

توکنایز کردن از طریق جایگزینی داده‌های حساس با توکن‌ها که ارزش ذاتی ندارند از اطلاعات پرداخت مشتریان در هنگام تراکنش محافظت می‌کند. این امر مانع دسترسی عوامل مخرب به داده‌های پرداخت می‌شود.

حرکت به سمت سهولت پرداخت باعث رشد توکنایز می‌شود

گزارش جدید پیش‌بینی می‌کند که حجم تجارت الکترونیک آنلاین و تلفن همراه توکنایز شده تا سال 2026 به میزان 74 درصد رشد خواهد کرد. این رشد ناشی از افزایش انتظار مشتری از تجربه پرداخت بدون اصطکاک است که راه‌حل‌های تک کلیک از طریق توکنیزاسیون ارائه می‌دهد.

این رشد با مزایایی همراه خواهد بود، از جمله صرفه جویی در زمان برای کاربر نهایی با حذف نیاز مشتریان به وارد کردن مجدد اطلاعات پرداخت هنگام خرید آنلاین.

آینده توکنیزاسیون در پرداخت‌های اینترنت اشیاء

این تحقیق همچنین نشان داد که پرداخت‌های اینترنت اشیا بیشترین رشد را در بین بازار توکن‌سازی طی 5 سال آینده خواهند داشت، به طوری که انتظار می‌رود تعداد تراکنش‌های IoT توکن شده تا سال 2027 به 19 میلیارد برسد که با توجه به 3.8 میلیارد عدد سال 2022 رشد 400 درصدی داشته است.

توکنیزاسیون در تسهیل پرداخت‌های اینترنت اشیا بسیار مهم است زیرا امکان انجام تراکنش‌ها از طریق موارد استفاده جدید، فرصت های درآمدی جدید برای ارائه دهندگان پرداخت ایجاد می‌کند.

با توجه به چرخه توسعه طولانی راه‌حل‌های توکن‌سازی، ارائه دهندگان توکن‌، به غیر از شبکه‌های کارت، باید راه‌حل‌های توکنیزاسیون اینترنت اشیاء خود را معرفی کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن این فرصت سودآور را دارند.

 

 

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.