ارائه خدمات بانکداری تجاری به SMEها بوسیله نئوبانک هندی Open

یک نئوبانک هندی با پشتیبانی گوگل میلیون‌ها حساب تجاری کوچک افتتاح می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این مقاله مختصر در Business Standard منتشر شده و درباره یک نئوبانک در هند صحبت می‌کند که با نام Open شناخته می‌شود. نئوبانک Open یک پلتفرم آنلاین برای بانکداری تجاری است. این نئوبانک دارای خدمات بانکداری دیجیتال برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط است و دارای ابزارهایی است که توسط این بخش از کسب و کارها استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد این نئوبانک قابلیت‌های BaaS را نیز دارد. خلاصه داستان این است که Open قصد دارد در چند سال آینده میلیون‌ها حساب تجاری کوچک افتتاح کند، این شرکت توسط گوگل و تایگر گلوبال پشتیبانی می‌شود.

نئوبانک Open، تحت حمایت گوگل و تایگر گلوبال، در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح حساب برای حدود 10 میلیون کسب و کار کوچک در مدت 3 سال است و هدف آن حل یک سری از چالش‌های پیش روی SME ها برای مدیریت امور مالی کسب و کارشان با استفاده از فناوری است. این نئوبانک یک حساب شرکتی با مشارکت بانک‌ها به شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌کند تا امور مالی خود را به طور موثر مدیریت کنند. این شرکت که با 14 بانک برتر هند کار می‌کند، قصد دارد حدود 250 بانک را در سراسر جهان به  پلتفرم خود اضافه کند و فعالیت‌های خود را در سطح جهانی در بازارهایی مانند اروپا، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه افزایش دهد.

وام‌دهی، پرداخت‌های بین‌المللی و خدمات BaaS به سایر نئوبانک‌ها و بانک‌ها از جمله خدمات آتی نئوبانک Open است. این خدمات شاید برای استارت‌آپی که سال 2017 راه اندازی شده بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما با پشتوانه مالی قابل‌توجه و برنامه‌ای قوی برای توسعه محصول، ممکن است واقعاً قابل دسترس باشد.

ارائه خدمات بانکداری تجاری به SMEها بوسیله نئوبانک هندی Open

وام دادن به SME ها نیاز روز است زیرا مشاغل کوچک عمدتاً به منابع سرمایه قوی دسترسی ندارند. گزارش اخیر IFC نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچک و متوسط 6 تا 7 درصد سهم اعتباری را به خود اختصاص می‌دهند و با شکاف اعتباری نزدیک به 1.1 تریلیون دلار مواجه هستند.

همچنین خدمات پرداخت‌های بین‌المللی Open پس از تکمیل مرحله آزمایشی سندباکس نظارتی RBI با مضمون «پرداخت‌های فرامرزی» قابل ارائه است. Open یکی از 4 نهادی است که مرحله آزمایش سندباکس نظارتی RBI را به پایان رسانده است. Open همچنین با ‘Zwitch’ به عنوان یک پلتفرم مالی تعبیه شده بدون کد همکاری می‌کند. این به کسب‌وکارها از هر صنعتی امکان می‌دهد محصولات و خدمات مالی شخصی‌سازی ‌شده‌ای بسازند که با سفر مشتری مطابقت داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.