خرید اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان با ازکی وام

پلتفرم ازکی‌وام شرایطی را فراهم کرده تا مشتریان مبلغ ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان خرید اعتباری داشته باشند. برای دریافت این اعتبار کافی است تا کاربران ضمن ثبت‌نام مقدماتی در این پلتفرم و پس از آن اعتبارسنجی و بارگذاری مدارک، اعتبار مورد نیاز را برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دریافت کنند.

با وجود سابقه ۵۰ ساله کشورهای توسعه‌یافته در حوزه اعتباردهی، متاسفانه در ایران کمتر از ۳ سال از فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اعتباری می‌گذرد. پیش از این نیز هر آن چیزی که تحت عنوان کارت اعتباری عرضه شده، در واقعیت کارت وام و تسهیلات بوده است. اما حالا با حضور شرکت‌هایی مثل ازکی وام، امکان خرید اعتباری سریع‌تر، ساده‌تر و کاربرپسندتر مهیا شده است.

ما برای آشنایی بیشتر با شرایط اعتباردهی از کی وام با محمدمهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌‌وام به گفت و گو نشستیم:

مدیرعامل ازکی‌‌وام با اشاره به زمان تولد این پلتفرم، گفت: «پلتفرم ازکی‌وام از زمان آغار تاکنون راهی دو ساله را طی کرده است، به عبارتی دیگر این پلتفرم در یک بازه زمانی ۶ ماهه با هدف ایجاد یک بیزینس دو نفره تاسیس شد و پس از آنکه کارآفرینی داخل سازمانی انجام شد، از طرف هلدینگ مکس، این بیزینس مدل نیز به برند اصلی معرفی و ملحق شد.»

وی با بیان اینکه مدیران ازکی‌وام کارآفرینی سازمانی را پیش برده و پس از تایید تیم ازکی‌وام هلدینگ مکس به عنوان سرمایه‌گذار انتخاب شده، اظهار کرد: «همانطور که اشاره شد، سرمایه‌گذاری در ازکی‌وام در یک بازه زمانی ۳ الی ۴ ماهه شروع شده و پس از آن مشتریان می‌توانستند برای خرید اقساطی کالا بر اساس میزان رتبه اعتباری خود اقدام کنند.»

تنوع محصولات قابل خرید

مومنی با اشاره به تنوع محصولات قابل خرید از پلتفرم ازکی‌وام، ادامه داد: «این پلتفرم در برخی بخش‌ها فعال بوده و در برخی بخش‌های دیگر نیز در حال مذاکره است، اما درحال حاضر در قسمت‌های مختلفی مانند پوشاک، سلامت، بخش دیجیتال و به طور کلی هر چیزی که مورد نیاز زندگی مردم است، خدمات ارائه می‌دهد.»

مدیرعامل پلتفرم ازکی‌وام اضافه کرد که این شرکت اکنون سهم ۳۰ درصدی را در بازار کالای دیجیتال دارد و تلاش می‌کند که در این مسیر خلق ارزش کند.

احراز هویت کاربران ازکی‌وام

مومنی در پاسخ به این سوال که کاربران بر اساس چه شاخص‌هایی احراز هویت می‌شوند، بیان کرد: «مبنای احراز هویت همان احراز هویت دیجیتال معمول است که شامل ۵ شاخص می‌شود. شایان ذکر است، در این مراحل معمولا شماره تلفن، شاهکار، کد ملی، کارت ملی و مرحله بالاتر چهره فرد با توجه به سرویس اعتباری مورد برررسی قرار می‌گیرد. بر این اساس احراز هویت با توجه به سرویس اعتباری انجام شده و این موضوع که فرد به چه سطحی از احراز هویت نیازمند است، انجام خواهد شد. به عنوان مثال در همکاری با پست بانک، ثبت چهره مهم بوده، اما در همکاری با بخش بیمه صرفا مشخصات کارت ملی و شاهکار ثبت شده و نیازی به چهره فرد متقاضی نیست.»

وی با بیان این موضوع که اعتبارسنجی مانند نمره اعتباری روش‌های مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: «پلتفرم ازکی‌وام با استفاده از داده‌های موجود اقدامات لازم را به صورت مکمل اعتبارسنجی ایرانیان و سمات انجام می‌دهد.»

میزان فروش ازکی‌وام

مدیرعامل ازکی‌وام با اشاره به گذشت ۹ ماه از سرویس‌دهی این پلتفرم، تاکید کرد: «کل فروش سه ماهه پائیز سال ۱۴۰۰ ازکی‌وام با میزان فروش یک روز حال حاضر این پلتفرم برابری می‌کند. رشد ازکی‌وام در ۳ ماهه اول سال به‌صورت میانگین ماهانه بیش از ۱۰۰درصد نسبت به ماه قبل بوده است.»

میزان اعتبار ازکی‌وام

مومنی میزان اعتبار توسط پلتفرم ازکی‌وام را مبلغ ۵۰۰ هزار تومان الی ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «ماموریت اصلی این مجموعه پرداخت اقساطی و اعتباری در مدل‌های مختلف است. به این مفهوم که برای مشتریان بر اساس میزان تقاضای خرید، اعتبار در نظر گرفته می‌شود. با این تفاوت که برای اعتبار ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان از مدل BNPL و از مبلغ ۵ میلیون تومان به بالا از اعتبار بانکی استفاده خواهد شد، چراکه ممکن است در آن وثیقه یا دریافت تعدادی چک نیاز باشد.»

مدیرعامل ازکی‌وام با اشاره به برنامه‌های آتی این مجموعه گفت: «مهم‌ترین برنامه ما توسعه و بهبود کیفیت خدماتی است که در سال اخیر به شبکه خود اضافه کردیم و در کنار آن هدف ما این است که بستر خدمات اعتباری را تا جای ممکن در ایران تسهیل کنیم.»

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.