تحول پرداخت پذیرندگان خُرد با Tap to Mobile

مقاله جدیدی از Tietoevry توضیح می‌دهد که چگونه  پذیرندگانی که به طور سنتی به پول نقد متکی هستند، اکنون با دنیای بدون پول نقد سازگار شده‌اند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ پس ازکرونا، کاهش استفاده از پول نقد به طور قابل توجهی شتاب گرفت، به طوری که هم اکنون حدود هفت تراکنش از هر ده تراکنش در سراسر قاره اروپا بدون پول نقد انجام می‌شود.

در همین حال، اروپا شاهد افت مداوم استفاده از ATM بوده است، که این نشان می‌دهد تغییر به سمت پرداخت‌های دیجیتال همچنان ادامه دارد. فایننشال تایمز بریتانیا گزارش می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در طول کرونا بیش از 40 درصد کاهش یافته است  و از آن زمان تا به حال به همین شکل باقی مانده است.

تغییر به سمت یک جامعه بدون پول نقد به این معنی است که پذیرندگان جدید می‌خواهند پرداخت الکترونیکی را بپذیرند، از جمله فروشندگان خیابانی، خیریه‌ها و کسب‌وکارهای خرد؛

در گذشته، چنین فروشندگانی به دلیل هزینه‌ها و پیچیدگی، در برابر پرداخت الکترونیکی مقاومت می‌کردند  اما آنها اکنون به سمت پرداخت بدون پول نقد می‌روند تا کاهش درآمد را متوقف کنند.

پذیرنده‌های جدید به دنبال سیستم‌های پرداخت کم‌هزینه و با کاربری آسان هستند که انعطاف‌پذیر بوده و بهترین امنیت را ارائه می‌دهند.

آن‌ها راه‌کارهایی می‌خواهند که از هزینه و پیچیدگی خرید و راه‌اندازی پایانه پرداخت مستقل جلوگیری کند  و همچنین سهولت، امنیت و عملکرد بهتری ارائه دهد.

تحول پرداخت پذیرندگان خُرد با “Tap to Mobile”

تحول پرداخت پذیرندگان خُرد با “Tap to Mobile”

 راهکار Tap to Mobile  که برای کار بر روی یک تلفن همراه طراحی شده است، موبایل را به پایانه پذیرش پرداخت تبدیل می‌کند.

تحقیقات آتی پیش‌بینی می‌کند بازار “Tap to Mobile” تا پایان سال 2025 به 76.3 میلیارد دلار خواهد رسید که این نشان دهنده میانگین رشد بیش از 23٪ در چهار سال آینده است یعنی نرخ رشد بسیار سریع‌تری نسبت به تجارت الکترونیکی. (17%) یا پایانه‌های POS استاندارد (9%)؛

پذیرندگانی که به تازگی از پرداخت‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند، به دنبال سیستم‌های پذیرش کم‌هزینه و با نصب آسان خواهند بود.

در این روش پذیرنده یک اپلیکیشن را مانند اپلیکیشن‌های دیگر دانلود می‌کند. سپس دستگاه وهویت پذیرنده تایید می‌شود و تراکنش‌های پذیرنده توسط یک بانک یا ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) به دستگاه وصل می‌شود.

جزئیات بانک پذیرنده نیز به سرعت از طریق تماس API در بانک تأیید می‌شود. کل فرآیند به جای روزها یا هفته‌های معمول، فقط چند ساعت طول می‌کشد.

روند راه‌اندازی سریع و به‌علاوه عدم وجود پایانه POS،  Tap to Mobile را به یک راه‌حل انقلابی تبدیل کرده است.

پیش از این، بسیاری از پذیرندگان کوچکتر به دلیل هزینه و پیچیدگی خرید یا اجاره پایانه POS و همچنین فرآیندهای تنظیم و تأیید اعتبار طولانی، از پذیرش پرداخت‌های الکترونیکی خودداری می‌کردند.

از آنجایی که Tap to Mobile فقط به یک گوشی هوشمند استاندارد نیاز دارد، چنین سیستم‌هایی در مقایسه با دستگاه‌های POS نسل قبلی ارزان‌تر و آسان‌تر راه‌اندازی می‌شوند.

Tap to Mobile همچنین از صفحه نمایش تلفن برای تراکنش‌هایی که نیاز به تأیید پین دارند بهره می‌برد  و می‌تواند به راحتی برای پذیرش انواع تراکنش‌های جدید مانند تراکنش‌های حساب به حساب (A2A) یا الان بخر بعداً پرداخت کن (BNPL) سازگار شود.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.