چه خبر از وضعیت بانک قرض الحسنه مهر ایران

به مناسبت هفته دولت و به منظور تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اعلام برنامه‌های آتی، نشست خبری مدیرعامل این بانک با اصحاب رسانه برگزار و در پایان این رویداد از پوستر جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه نیز رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران،دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک گفت: رشد منابع این بانک طی دوره ۸ ماهه مدیریت جدید از ۷۲ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷ هزارمیلیارد تومان رسیده و بیش از ۶۲ درصد رشد داشته است. هدف ما در سال ۱۴۰۱ این است که این منابع را به ۲۰۰هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

شمسی‌نژاد درباره اقدامات در حوزه اشتغال، محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان افزود: ۷۳۰ هزار فقره «تسهیلات اشتغال‌زایی» به ارزش حدوداً ۸۹ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده و ۳۷۲ هزار فقره «تسهیلات ازدواج جوانان» به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال طی یک سال داده شده است.

وی درباره وضعیت منابع و مصارف بانک اشاره کرد: منابع در بانک آذرماه سال گذشته ۷۲هزار میلیارد تومان بوده و در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۱۷ هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع درصد رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی ۸ ماه اخیر ۶۲.۵درصد بوده است.

حمایت ویژه بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درخصوص اقدامات انجام شده در ۸ ماه اخیر توسط این بانک گفت: سقف وام قرض‌الحسنه از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بالغ بر ۴۰درصد وام‌های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی است و ۱۰۰ فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه INOTEX اعطا شده است. ضمن اینکه به شرکت‌های حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

شمسی‌نژاد افزود: مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان اولین مجمع در بین بانک‌ها در خرداد ماه برگزار شد و ما افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان را داشته‌ایم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص اقدامات در حال انجام این بانک گفت: برای منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی هدف‌گذاری کرده‌ایم و در سال جاری در جمع ۶ بانک برتر کشور قرار گرفته‌ایم و قصد داریم طی ۲ ماه آتی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیر حضوری) رونمایی کنیم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قصد دارد کارمزد ثابت را از ۴ به صفر درصد کاهش و شعب ناکارآمد خود را حذف کند و هزینه‌های تمام شده بانک را کاهش دهد. این بانک در نظر دارد به سمت ۲۰ میلیون مشتری فعال حرکت کند.

وی در پایان مطرح کرد: وام تکلیفی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از خود ۲۵۰ درصد رشد داشته و وام‌های تکلیفی ابلاغی سال ۱۴۰۱ نسبت به وام‌های تکلیفی پرداختی در سال ۱۴۰۰ رشدی معادل ۶۵۰ درصد داشته است. همچنین تعداد تسهیلات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۱۲ درصدی داشته است و به رقم ۲میلیون و ۶۰۰ فقره وام با میانگین ۲۴ میلیون تومان رسیده است.

شمسی‌نژاد اظهار کرد: در ۵ ماه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۱۰۰هزار فقره وام پرداخت شده است و تخمین زده می‌شود که در سال ۱۴۰۱ سه میلیون و ۲۰۰هزار فقره وام پرداخت شود.

گفتنی است در پایان این رویداد از پوستر جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.