پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت روز بانکداری اسلامی

محمد رضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت روز بانکداری اسلامی پیامی را به شرح زیر منتشر کرد:

اجرای بانکداری اسلامی را می توان بهترین راهبرد برای توسعه نظام بانکی کشور دانست که می توان با تحقق کامل آن، شاهد بهبود شرایط نظام بانکی کشور بود.

پر واضح است که با توجه به نقش تامین کننده مالی بانک ها برای همه بخش های اقتصادی، بهبود شرایط نظام بانکی نیز می تواند موجبات رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را رقم زند.

بنابراین اهمیت رویکرد پرداختن به اجرای کامل قانون بانکداری اسلامی ایجاب می کند تا نظام بانکی، این موضوع را در سرفصل فعالیت های خود قرار دهد.

بانک ملی ایران نیز در این باره با توجه به نقش پیشرویی که در نظام بانکی بر عهده دارد، اقدام به راه اندازی مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی کرده است و در همکاری مشترک با کارشناسانی از ساحت حوزه های علمیه در نشست های تخصصی،چگونگی اجرای بانکداری اسلامی را مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داده و تلاش می شود تا خروجی این نشست های تخصصی در این بانک، پیاده سازی و منجر به توسعه محصولات بانکداری اسلامی شود.

امید که این حرکت و تلاش در نظام بانکی کشور، به حرکتی فراگیر تبدیل شود تا ضمن نزدیک شدن به نظر علمای اعلام درباره بانکداری بدون ربا، از ثمرات و برکات کامل اجرای این قانون در نظام بانکی،بهره مند شویم.

منبع بانک ملی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.