امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مزدکس و آرمان‌آتی / ظهور نوآوری در بازار سرمایه با توکن‌های بهادار

شرکت توسعه فناوری مزدک با هدف توسعه توکن‌های بهادار یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری آرمان‌آتی امضا کرد. طی این تفاهم‌نامه قرار است بین این دو شرکت، تبادل آموزش و تحقیق و توسعه تبدیل دارایی‌های مالی به توکن صورت گیرد.

ایده اصلی مزدکس برای همکاری با آرمان‌آتی و امضای یک تفاهم‌نامه با هدف توسعه توکن‌های بهادار شکل گرفته است. مزدکس پیش‌تر نیز تفاهم‌نامه‌ای با محتوایی مشابه با شرکت مبین‌سرمایه انجام داده و حالا در قدم بعدی به سراغ همکاری با آرمان‌آتی رفته است.

تفاهم‌نامه همکاری بین مزدکس و آرمان‌آتی

به‌واسطه این تفاهم‌نامه، قرار است مزدکس با ارائه بسته‌های آموزشی در انجام فعالیت‌ در حوزه توکن با شرکت آرمان آتی همکاری کند. در واقع کاربران آرمان آتی می‌توانند از طریق پلتفرم مزدکس توکن بهادار خرید و فروش کنند. ورود بازار سرمایه به بستر بلاکچین تحول بزرگی است که امروز در تمام دنیا پیگیری می‌شود‌. مزدکس با توجه به دانش فنی و دانش تجربی که همزمان در حوزه بورس و بلاکچین داشته، با ترکیب بازار سرمایه و بلاکچین به‌دنبال اجرای این تحول است.

محمد قاسمی، مدیرعامل مزدکس در رابطه با ایده اولیه این تفاهم‌نامه به راه پرداخت توضیح داد: «امروز ما در جهان با یک تحول بزرگ در اکوسیستم‌های پولی و مالی همراه هستیم و بستر اولیه آن بلاکچین است که توانسته دارایی‌هایی که در بازارهای مالی دارای پشتوانه هستند، توکنایز کند و آنها را به‌ صورت ۷-۲۴ قابل دسترس کرده و بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی انجام معامله در بورس را امکان‌پذیر کند. این روند در دنیا آغاز شده و در ایران نیز در نقطه شروع این مسیرهستیم و برای پیشرفت در این مسیر با سازمان بورس و بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است.»

قاسمی معتقد است، پیش‌روی در این مسیر یکی از مشکلات ما را که عدم دسترسی معامله‌گران خارج از ایران به بورس ایران است، می‌تواند رفع کند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مزدکس و آرمان‌آتی

او عنوان کرد: «درواقع اگر امروز نهادهای مالی ما نمی‌توانند در مقیاس جهانی کار کنند، با تبدیل دیجیتال دارایی این امکان فراهم می‌شود. هدف ما هم توسعه همین مسیر است و به‌عنوان گامی در این جهت همکاری با شرکت آرمان آتی را آغاز کردیم که یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه است و امیدواریم بحث آموزش و تحقیق و توسعه در این مقوله جدید را بتوانیم با همکاری این شرکت بهتر از قبل پیش ببریم.»

علی اسلامی بیدگلی، رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی نیز در خصوص ضرورت ورود نوآوری به بازار سرمایه توضیح داد: «تحول دیجیتال در همه جای دنیا در حال پیشرفت است و در حوزه بازارهای مالی هم به دیجیتال کردن دارایی‌های مالی رسیده است. درآینده نزدیک قطعا شاهد فراگیرشدن این مقوله در تمامی حوزه‌های دارایی‌های مالی در جهان و همچنین ایران خواهیم بود.»

او ادامه داد:« یکی از محدودیت‌های که ما در رابطه با بازار سرمایه با آن مواجه هستیم، موضوع استفاده از دارایی‌های مالی به عنوان وثیقه بوده است اما اکنون با تحولی که در حال انجام است، می‌توان به ظهور یک روند جدید امیدوار بود.»

به گفته اسلامی اما در این مسیر ریسک‌هایی وجود دارد که برای کنترل آنها باید تمهیداتی اندیشید.

او تاکید کرد:« دیجیتال کردن دارایی‌های موجود در بازار سرمایه به واسطه بزرگ بودن این تحول ریسک‌هایی دارد که باید به آن ریسک‌ها توجه کنیم و از چارچوب مقررات کشور خارج نشویم. در این راستا اگر لازم است باید مجوزهای لازم از نهادهای ناظر را دریافت کنیم. با ایجاد چنین بستری می‌توانیم شاهد ظهور یک نوآوری جدید در بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه باشیم.»

1 نظر
  1. saeid ghaderi می گوید

    برای پیشگیزی از جعل و کپی از سال ۲۰۱۴ به صورت شبانه روزی تلاش می شود تا بتوانند از اسیب دیدن کاربران و مالکان سرمایه محافظت کنند . اما ما همچنان شاهد ظهور نامهای شبیه به برندهای معتبر جهانی هستیم از اپل گرفته تا بیت کوین و بورس ! این روش تنها برای کاربران جدید مفید واقع می شود و برای جلب رضایت و داشتن رتبه در ۲۰۰ توکن صدر جدول از حمایت شبکه های تبلیغات و برنامه نویسان برخوردار باشید .تنها راه موفقیت یک توکن در شرایط امروز .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.