قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول آبان ماه اجرایی می‌شود

مشاور مالیاتی اتاق اصناف از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از آبان خبر داد و گفت:این طرح قرار بود از اول مهر اجرایی شود که بنا به دلایلی اول آبان اجرایی خواهد شد.

محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف با اشاره به آخرین وضعیت قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: اجرای این قانون نیاز به یکسری زیرساخت‌ها دارد که باید از سوی ارگان‌های دست اندرکار مانند سازمان فناوری اطلاعات، وزارت صمت، معدن، بانک مرکزی و اصناف انجام شود. اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی باید تامین شود؛ امری که تاکنون مهیا نشده است.

به گفته او، بایدزیرساخت پایانه‌های فروشگاهی آماده شود مخصوصا ماده ۲ که افراد را براساس اولویت‌ها و به صورت پلکانی، مکلف به اجرای قانون می‌کند. اصناف ایران و تهران برای اجرای قانون آمادگی کامل را دارند. از آنجایی که اطلاع داریم قرار است این قانون از اول مهر در کشور اجرایی و عملیاتی شود که متاسفانه و بنا به دلایلی هنوز آماده نشده است. قرار است از اول آبان اجرایی و عملیاتی شود. آماده‌سازی بخشی از این زیرساخت‌ها هرچه سریعتر اجرایی شود تا زمینه را برای اجرای هرچه سریعتر و راحت‌تر این قانون مهیا سازند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف این را هم گفت: همچنین سازمان تنظیم مقررات مالیاتی یکسری زیرساخت‌های لازم را باید تامین کند. از آن مهمتر سازمان امور مالیاتی کشور که بزرگترین رسالتش آموزش مودیان و توانمندسازی آن‌ها است. اتاق اصناف ایران نیز آموزش اصناف و اطلاع‌رسانی لازم به اعضای خود را به عهده گرفته است.

جعفریان گفت: قانونگذار از تاریخ سوم آذرماه ۱۳۹۸ برای بسترسازی زیرساخت‌های این قانون را داد و باید در اردیبهشت ۱۴۰۰ این قانون اجرایی و عملیاتی می‌شد. اما به دلایل متعدد ازجمله عدم اجرای کامل زیرساخت‌ها و … اجرا و عملیاتی شدن این قانون به تعویق افتاد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.