حقیقی‌ها بیش از ۱.۵ هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

شاخص کل در هفته کاری که گذشت با کاهش ۲.۴۳ درصدی به تراز یک میلیون ۳۱۳ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با کاهش ۳.۱۰ درصدی به ارتفاع ۳۸۰ هزار و ۳۴۹ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با نزول ۲.۴۱ درصدی به ارتفاع ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحدی کاهش یافت.

حقیقی‌ها بیش از ۱.۵ هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری صنعت بیمه با افزایش ۱.۱۴ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت و بیشترین اُفت با ۹.۴۲ درصد کاهش، متعلق به صنعت معادن بود.

۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان ارزش کل معاملات هفته!

او می‌گوید: ارزش معاملات در این هفته برابر بود با شنبه دو هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۱۳ میلیارد، دوشنبه یک هزار و ۷۵۵ میلیارد و سه‌شنبه یک هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان که در مجموع ۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان ارزش کل معاملات این هفته ثبت شد.

در هفته قبل مجموع ارزش معاملات ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان بود.

آسایش گفت: در این هفته هر ۴ روز بازار شاهد خروج پول افراد حقیقی از بازار بود. شنبه ۵۷۹ میلیارد تومان، یکشنبه ۴۵۱ میلیارد، دوشنبه ۳۴۶ میلیارد و سه‌شنبه ۱۸۱ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی از بازار رقم خورد که در مجموع یک هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان، خروج پول افراد حقیقی از بازار ثبت شده است.

هفته قبل در مجموع  ۶۹۹ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شده بود.

او می‌گوید: در این هفته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

در هفته قبلی میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

ورود ۱۶۶ میلیارد تومان پول به صندوق‌ها درآمد ثابت

آسایش گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در این هفته کاری در روز شنبه ۴۲۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی را شاهد بودند، اما یکشنبه ۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۷۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۴۰۹ میلیارد تومان و در مجموع ۱۶۶ میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها ثبت شده است.

در هفته قبلی در مجموع صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود ۷۳۲ میلیارد تومان نقدینگی بودند.

او می‌گوید: در این هفته خبر ابلاغ مصوبه پالایش یکم و داریکم و تغییرات نرخ‌های جهانی بیشترین تاثیر را بر روند بازار سرمایه داشته است.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته نیز شاهد ادامه روند کاهش شاخص کل، رکود بازار و حباب منفی بورس بودیم. ادامه‌ی فروش خودرو در بورس کالا و واقعی‌تر شدن قیمت‌ها، فاصله گرفتن مجدد نرخ نیما از نرخ دلار در معاملات غیررسمی، افزایش غیررسمی نرخ سود سپرده‌های بانکی، انتشار گزارشات شهریور ماه از روند تولید و فروش شرکت‌ها، از عوامل تاثیرگذار در فرایند معاملات سهام این هفته به شمار می‌روند.

او می‌گوید: نارضایتی از عملکرد بازارگردان‌ها و انتظار رسیدگی به این موضوع از مهم‌ترین دغدغه این روزهای اهالی بازار به شمار می‌رود. شفاف‌سازی فاکتورهای کلان اقتصادی و رفع مشکلات بازار سرمایه می‌تواند باعث رونق گرفتن نبض اقتصادی کشور و بورس شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.