زیان ناشی از مهاجرت نیروی انسانی از تحریم بیشتر است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران می‌گوید: زیان ناشی از خروج نیروهای انسانی بسیار بالاتر از تحریم‌هاست و باید این مهم را سیاستگذار درک کند.

مرتضی افقه درباره افزایش مهاجرت از ایران گفت: من امروز دیگر از واژه فرار مغرها استفاده نمی‌کنم چرا که ما امروز با تلاش صاحبان حرف و مشاغل روبرو هستیم که قصد مهاجرت از ایران را دارند.

زیان ناشی از مهاجرت نیروی انسانی

وی گفت: به هر حال اگر تا چندی پیش این نخبگان بودند که از ایران می‌رفتند، امروز اهل فن و صاحبان حرفه و … در حال مهاجرت از ایران هستند و همین امر نشان می‌دهد سیاست‌های ما تا چه اندازه برای جذب نیروها و جوانانمان اشتباه بوده است.

وی به ایده‌ی مهم دولت‌ها برای عبور از نفت و دستیابی به اقتصادی بدون وابستگی به نفت اشاره کرد و گفت: چه چیزی قرار است جایگزین نفت شود، وقتی نیروهای انسانی به درستی حفظ نشوند، طبیعی است وابستگی ما به نفت نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه دستخوش افزایش نیز خواهد شد و این خطر بزرگی برای آینده ایران است.

به گفته وی بدون حضور نیروی انسانی نمی‌توان از نفت عبور کرد و متاسفانه سیاست‌های اقتصادی و سیاسی ما مبتنی بر حفظ نیروی انسانی نیست.
افقه گفت: در این وضعیت حتی رفع تحریم کمکی به اقتصاد ایران نمی‌کند. چرا که ایران قادر نسبت خود را در جاده توسعه نگه دارد.

منبع خبرآنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.