تشریح جزییات تسهیلات اعطایی بانک مسکن در طرح نهضت ملی

سرپرست بانک مسکن در نشست شورای مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و برخی مسوولان استانی برگزار شد؛ به تشریح جزییات و اقدامات این بانک در حوزه تسهیلات اعطایی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.

مدیران ارشد بانک در این نشست که با هدف پیگیری تکمیل 250 هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر و حضور در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات ساخت20 هزار واحد مسکن تک واحدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد؛ در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط بانک مسکن در دیگر طرح‌های مسکن دولت نیز توضیحاتی ارایه کردند.

همچنین  علی عسکری در حاشیه این نشست در پاسخ به این سوال که نقش بانک مسکن در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن چیست و تاکنون، میزان مشارکت بانک در این طرح در کشور و در استان مرکزی چه میزان بوده است، گفت: نهضت ملی مسکن، طرح بزرگی است که به نیاز افراد جامعه برای ایجاد سرپناه پاسخ می‌دهد. بانک مسکن افتخار دارد در کنار سایر بانک‌ها در این طرح مشارکت کرده و در این مسوولیت مهم اجتماعی سهیم است.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون بالغ بر 600 هزار نفر در وبسایت ویژه این طرح مربوط به بانک مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که باید با مراجعه به ادارات کل مسکن و شهرسازی استان‌ها و دریافت معرفی‌نامه، به بانک مراجعه کنند.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: سهمیه سال جاری بانک مسکن در انعقاد قرارداد طرح نهضت ملی مسکن 210 هزار واحد است که خوشبختانه با وجودی که طرح در حال حاضر مراحل اولیه خود را سپری می‌کند با همت و تلاش کارکنان بانک مسکن و کوششی که در اجرای این طرح و در راستای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه شده است، بالغ بر 82 درصد از تکالیف محوله به بانک مسکن به انجام رسیده و مابقی، در مرحله تکمیل پرونده و ارسال به دفترخانه قرار دارد.

عسکری افزود: تاکنون در استان مرکزی قرارداد 6 هزار واحد مسکونی با بانک مسکن منعقد شده و متقاضیان سهم‌الشرکه مربوطه را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکثر پروژه‌ها در استان مرکزی فعال است و بازدیدی که در مسیر مراجعه به شهر جدید امیرکبیر از تعدادی از پروژه‌ها صورت گرفت نیز نشان دهنده اجرای بهینه عملیات ساخت واحدها در اکثر پروژه‌هاست.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن، نسبت به خیلی از استان‌های کشور پیشتاز است و امیدواریم با پشتیبانی و همراهی دولت محترم و مردم عزیز این استان و دیگر استان‌های کشور، شاهد موفقیت این طرح در سال‌های پیش رو و خانه‌دار شدن هم‌میهنان عزیز باشیم.

لازم به ذکر است، نشست شورای مسکن در سالن اجتماعات مجموعه ارگ سلطان‌آباد در شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی برگزار شد.

منبع هیبنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.