انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت صادرات ایران

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون و سید رضا علیخانی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا نمودند.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در این جلسه اظهار داشت: همزمانی انعقاد تفاهم‌نامه با روزهایی که نزدیک مناسبت روز ملی صادرات است را به فال نیک می‌گیریم و امید است این همکاری موجب تسهیل خدمات به تعاونی‌ها و کارآفرینان صادرات‌گرا و متقاضیان گردد.

شیخ حسینی تاکید کرد: طیفی از مشتریان و جامعه هدف بانک توسعه تعاون از تعاونی‌ها و شرکت‌های صادرات‌گرا هستند که با توسعه روابط میان بانک و صندوق ضمانت صادرات ایران، این طیف از مشتریان می‌توانند خدمات بانکی و ضمانت‌نامه‌ای را با یکپارچگی و سهولت بیشتری دریافت نمایند.

وی تصریح نمود: گرچه بانک توسعه تعاون طی سال‌های اخیر ارتباط و تعامل نزدیکی با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به عنوان دو نهاد همکار دارد، با این وجود همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در بسیاری از پرونده‌های تخصصی و به ویژه صادراتی راهگشا و تسهیل‌گرایانه است.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون از بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی با رویکرد چند منظوره است و گستردگی فعالیت و طیف مشتریان بانک از سایر بانک‌های تخصصی فراتر است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون با 416 شعبه و 32 باجه دسترسی مناسب جهت مراجعه فیزیکی مشتریان و فعالین اقتصادی را در مناطق جغرافیایی سراسر کشور فراهم نموده است.

سید رضا علیخانی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این صندوق این راهبرد را در پیش گرفته است که ارتباطات با بانک‌ها را گسترش دهد و ارتباط با بانک توسعه تعاون نیز در این مسیر بسیار مهم است.

علیخانی افزود: بانک توسعه تعاون تحت مدیریت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به فعالیت است و مجموعه‌های اقتصادی تحت نظر وزارتخانه حدود 25 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند و از این نظر نیز همکاری با بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی این مجموعه حائز اهمیت است.

در این جلسه سید امیر برهانی نائینی عضو هیات مدیره و علیرضا شمس معاون اقتصادی صندوق ضمانت صادرات ایران، احمد محمدی سرپرست مدیریت امور اعتباری و یونس کلانتری رییس اداره کل مشتریان و توسعه بازار بانک توسعه تعاون در خصوص فرآیند اجرایی تفاهم مطالبی را مطرح نمودند.

منبع بانک توسعه تعاون
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.