جزییات خرید آنلاین ارز از امروز / اعلام نرخ خرید ارز اینترنتی

مشاور مدیرعامل بازار متشکل ارزی اظهار داشت: در حال حاضر 500 صرافی عضو بازار متشکل ارزی هستند که از این تعداد 350 صرافی فعال در سطح تهران و شهرستان‌ها امکان ارایه خدمات بر خط را دارند.

 مسعود توکلی درباره جزییات سازو کار سامانه برخط فروش ارز و خرید آنلاین ارز از طریق این  سامانه از امروز اظهار داشت: این سامانه برای تسهیل فرآیند خرید ارز اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده و متقاضیان از امروز می‌توانند برای ثبت درخواست  به آدرس اینترنتی  my.ice.ir  مراجعه کنند.

اعلام نرخ خرید ارز اینترنتی

وی با بیان اینکه این سامانه در فاز اول این امکان را برای متقاضیان ایجاد کرده که بدون حضور به صرافی‌ها نسبت به خرید ارز اقدام کنند، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند سفارش خود و تقاضای ارز را به صورت آنلاین تا سقف معادل 2 هزار یورو ثبت کنند. در پروسه ثبت درخواست، متقاضی خرید ارز با مراجعه به آدرس اینترنتی گفته شده، وارد سامانه می‌شود از طریق ثبت کدملی و شماره موبایل، باید اطلاعات هویتی و درخواست خرید ارز خود و تاریخ مشخص و دقیق تحویل ارز را ثبت کند.

مشاور مدیرعامل بازار متشکل ارزی افزود: در حال حاضر متقاضیان امکان خرید دلار و یورو را دارند اما متقاضی در مراجعه به صرافی برای تحویل ارز، می‌تواند تا سقف 2 هزار یورو از صراف درخواست دینار را داشته باشد.

وی گفت: براساس محل و آدرس ثبت شده، به ترتیب اولویت نزدیک‌ترین صرافی‌ها به آدرس ثبت شده، به متقاضی اعلام می‌شود. البته صرافی‌های دیگر شهر هم به نمایش گذاشته می‌شوند اما نزدیک ترین صرافی‌ها در اولویت و صدر جدول قرار می‌گیرند.

توکلی با اشاره به مدت زمان طی این پروسه برای تایید صرافی‌ها اظهار داشت: پس از انتخاب صرافی، درخواست برای آن صراف ارسال می‌شود و صراف با توجه به ظرفیت و شرایط موجود در زمان و تاریخی که برای تحویل ارز اعلام شده، درخواست را تایید یا رد می‌کند.  کل زمان ارسال این درخواست و پاسخ رد یا تایید صراف حدود 30 دقیقه خواهد بود و پس از 30 دقیقه به طور قطع درخواست متقاضی تعیین تکلیف شده‌است و مشتری بیشتر از 30 دقیقه منتظر نخواهد ماند.

مشاور مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: در صورت تایید صرافی، پیامکی حاوی اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت مراجعه برای متقاضی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تعداد صراف‌های آنلاین ادامه داد: در حال حاضر 500 صرافی عضو بازار متشکل ارزی هستند که از این تعداد 350 صرافی فعال در سطح تهران و شهرستان‌ها امکان ارایه خدمات بر خط را دارند.

توکلی افزود: پس از تایید درخواست، متقاضی در زمان و تاریخ مشخص شده، با داشتن کارت بانکی و کارت ملی فرد ثبت نام کننده،  باید به صرافی تایید شده مراجعه و در همان تاریخ مقرر ارز درخواست شده را تحویل بگیرد و پرداخت هم از طریق دستگاه کارتخوان صراف انجام می‌شود.

وی با اشاره به نرخ خرید ارز درسامانه برخط گفت: نرخ هم همان نرخ بازار توافقی است و نرخ تعیین شده یک درصد بالاتر از میانگین 15 دقیقه‌ای نرخ بازار توافقی بوده  که بر روی سایت بازار متشکل ارزی هم قابل مشاهده است.

مشاور مدیرعامل بازار متشکل ارزی درباره ارایئه خدمات این سامانه در فازهای بعدی اظهار داشت: در فاز بعدی این امکان فراهم می‌شود که متقاضیان بتوانند ارز به صورت غیر حضوری هم تحویل بگیرند و پرداخت هم به صورت آنلاین انجام می‌شود.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.