هنگام توسعه محصولات و خدمات دیجیتال، کیفیت پادشاه است

در مواجهه با رقابت شدید و نیاز به رشد سهم بازار و افزایش حاشیه سود، فین‌تک‌ها و نئوبانک‌ها به دنبال عرضه محصولات و خدمات جدید هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ وقتی نوبت به توسعه و ادغام راه‌حل‌های جدید می‌رسد، کیفیت بسیار مهم است.

دهه گذشته بیش از هر زمان دیگری در پنجاه سال گذشته شاهد تغییراتی در حوزه  پرداخت و بانکی بوده‌ایم.

حالا مدل‌های توزیع بانکداری با شعبه قدیمی کم رنگ شده تا با نسل جدیدی از خدمات بانکداری آنلاین و موبایلی جایگزین شوند. در همین حال، رقابت – که توسط تغییرات رگولاتوری مانند دومین دستورالعمل خدمات پرداخت اروپا یاهمان PSD2  تشویق می‌شود – فرصت‌های جدیدی را هم برای بازیکنان سنتی و هم برای رقبای دیجیتالی ایجاد کرده است.

نئوبانک‌ها، مؤسسات مالی مبتنی بر مدل دیجیتال و شرکت‌های فناوری مالی (فین تک) ذینفعان اصلی این چشم انداز در حال تغییر هستند.

تخمین زده می‌شود که نئوبانکینگ تقریباً 50 درصد در سال رشد خواهد کرد و ارزش کل آن تا سال 2028 به حدود 280 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین یک تخمین پیش‌بینی می‌کند ارزش بازار جهانی فین‌تک تا سال 2025 به 125 میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده رشد سالانه حدود 25 درصد است.

بر همین اساس فین‌تک‌ها و نئوبانک‌ها به طور یکسان نیاز به جذب مشتریان جدید و ایجاد درآمد و سودآوری دارند.

اگر این ارقام چشمگیر به نظر می‌رسند، برخی از چالش‌های مهم در توسعه مالی دیجیتال هم باید مدنظر باشند.

فین‌تک‌ها و نئوبانک‌ها به طور یکسان با چالش‌های مشابهی روبرو هستند – از یک سو، یکی از چالش‌ها این است که چگونه مشتریان جدیدی به دست آورند و دوم اینکه چگونه می توان از این روابط با مشتری درآمد و سودآوری ایجاد کنند.

نئوبانک: فراوان، اما  نه همیشه سودآور

یک نظرسنجی جهانی اخیر از 400 نئوبانک نشان می‌دهد  که با وجود میلیاردها دلار سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران، تنها 5 نئوبانک به سوددهی رسیده‌اند.

در حالی که به نظر می‌رسد کاربران مفهوم نئوبانکینگ را دوست دارند، ولی تا به امروز بسیاری از نئوبانک‌ها برای متقاعد کردن مشتریان برای انتقال وجوه خود از بانک‌های مورد اعتماد سنتی موفق نبوده‌اند.

برای فین‌تک‌ها، این چالش می‌تواند کمی عمیق‌تر باشد، زیرا آن‌ها نیز نیاز به جذب مشتری دارند، اما اغلب این کار را با ادغام خدمات خود در پلتفرم یک موسسه مالی معتبر انجام می‌دهند.

در هر صورت، نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها باید محصولات و خدمات جدید قانع‌کننده‌ای را توسعه دهند تا مشتری را جذب کنند و یا مؤسسات مالی مستقر را متقاعد کنند تا خدمات خود را با آنها یکپارچه کنند.

سه راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد: تولید محصولات جدید داحی، سفارشی کردن یک راه‌حل توسط ارائه دهندگان خدمات بیرونی، یا یافتن یک شریک برای توسعه

هر گزینه‌ای که انتخاب شود، هزینه و زمان عوامل کلیدی هستند، زیرا سرمایه گذاران به دنبال نتایج در این بازار پویا و سریع در حال تغییر هستند.

با این حال، فراتر از این ملاحظات اساسی، تعدادی تفاوت بین توسعه داخلی، توسعه راه‌حل‌های خارجی و مشارکت با یک شرکت دیگر وجود دارد.

در حالی که این بحث وجود دارد که توسعه داخلی دقیقاً محصولی را که یک نئوبانک می‌خواهد ارائه می‌کند، اغلب شرکت‌های در حال رشد توسعه محصولات جدید داخلی را کند و پرهزینه می‌دانند.

علاوه بر این، توسعه داخلی می‌تواند در سیاست داخلی غرق شود، در حالی که نیاز به ارتقاء مداوم نرم افزارها و سیستم‌ها برای ایجاد توسعه موثر گران می‌شود.

توسعه راه‌حل‌های بیرونی ولی جذابیت، سرعت و ارزان بودن را به همراه دارند. با این حال، چنین راه‌حل‌هایی معمولاً برای ادغام موفقیت‌آمیز به مجموعه محصولات نئوبانک یا فین‌تک نیاز به وصله و ویرایش دارند.

علاوه بر این، طراحی این راه‌حل‌ها برای برآورده کردن نیازهای مشتری نهایی قطعاً چالش برانگیز است، و می‌تواند شما را در یک «صف توسعه» با فروشنده گیر بی اندازد، که هم از سرعت و هم مزیت‌های هزینه این رویکرد بکاهد.

کیفیت مهم است

وقتی نوبت به کار با یک شریک دیگر می‌رسد، موفقیت به طور عمده به فروشنده انتخاب شده بستگی دارد.

در حالی که ممکن است شراکت به آسانی خرید یک راه‌حل خارجی به نظر نرسد، یک ارائه دهنده خارجی با کیفیت نه تنها در اجرا، بلکه در استراتژی توسعه محصول با شما همکاری خواهد کرد، و فراتر از آنچه فکر می‌کنید برای ارائه راه حلی مطابق با آنچه نیاز دارید، کار خواهد کرد.

نکته دوم در مورد فروشندگان بیرونی کیفیت است و در اینجا “کیفیت” به معنای بسیار بیشتر از QA یا تضمین کیفیت است.

در اینجا کیفیت به معنای ارائه تفکر، فرآیندها و اجرا با کیفیت بالا می‌شود یعنی از رویکردهای بدیع و خلاقانه در مدیریت محصولات و رویه‌های سختگیرانه برای ایمن کردن داده‌ها تا عملیاتی نگه داشتن سیستم‌ها در هر نسخه – به طوری که زمان ورود به بازار و هزینه کلی محصول جدید شما بهینه شود و کاربران سود ببرند،

“کیفیت به معنای ارائه تفکر، فرآیندها و اجرای با کیفیت بالا در طول چرخه عمر توسعه محصول است”

برای بهترین نتایج، نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها باید به دنبال توسعه روابط بلندمدت با شرکای قابل اعتمادی باشند که می‌توانند دیدگاه‌های عینی در مورد توسعه محصول و استراتژی‌های ورود به بازار را ارائه دهند.

چنین رویکردی سرمایه‌گذاری شما را در محصولات و خدمات جدید بهینه، و سازمان شما را از مجموعه رقبای خود متمایز می کند که به دنبال افزایش حضور خود در نئوبانکینگ و فناوری های مالی هستند.

 

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.