فیلم| تجربه کاربری چک دیجیتال در سامانه چکاد

چکاد، سامانه چک امن دیجیتال است. سامانه چکاد با هدف ایجاد بستر امن بین بانکی جهت ارائه چک دیجیتال و برطرف نمودن مشکلات چک فیزیکی ایجاد شده است.

برای ثبت درخواست صدور دسته چک دیجیتال، پس از مراجعه به همراه بانک و انتخاب شماره حساب جاری خود، تعداد برگه‌های دسته چک خود را تعیین می‌کنید و سپس پیامکی حاوی رمز یک‌بار مصرف برای شما ارسال خواهد شد و درخواست شما ثبت می‌شود. با طی مراحل قانونی در بانک مورد نظر، دسته چک دیجیتال شما صادر خواهد شد.

تجربه کاربری چک دیجیتال در سامانه چکاد

پیش نیازهای استفاده از خدمات سامانه چکاد

در صورت عضویت در همراه بانک، نصب و فعالسازی برنامه هامون، جهت ثبت امضای الکترونیکی و همچنین داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک می توانید از خدمات سامانه چکاد بهره مند شوید.

فعال سازی در سامانه چکاد

برای فعال‌سازی خدمت چک دیجیتال به منوی مربوطه در همراه بانک مراجعه و گزینه فعال‌سازی را انتخاب نمایید. پس‌از ثبت امضای الکترونیکی از طریق برنامه هامون خدمت موردنظر فعال خواهد شد.

درخواست صدور دسته‌چک دیجیتال

برای ثبت درخواست صدور دسته چک دیجیتال، پس‌از مراجعه به گزینه مربوطه در همراه بانک و انتخاب شماره حساب جاری و تعیین تعداد برگ دسته چک، پیامکی حاوی رمز یک‌بار مصرف ارسال می‌شود. در صورت ورود صحیح رمز، درخواست جهت صدور دسته‌چک دیجیتال به بانک ارسال می‌شود. پس‌از طی مراحل و کنترل‌های لازم در شعبه افتتاح کننده حساب دسته چک دیجیتال برای شما صادر می‌شود.

پیگیری درخواست صدور دسته‌چک دیجیتال

هنگامی‌که فرآیند درخواست صدور دسته چک در شعبه در جریان است می‌توانید با مراجعه به گزینه پیگیری درخواست صدور دسته‌چک دیجیتال، از وضعیت کلی درخواست مطلع شوید.

مشاهده دسته چک صادر شده و برگه‌های چک دیجیتال

مشاهده اطلاعات دسته چک صادرشده از طریق گزینه دریافت اطلاعات دسته‌چک فراهم است. همچنین می‌توانید با انتخاب دسته‌چک، کلیه برگه‌های چک را به‌همراه وضعیت آن‌ها اعم از  قابل صدور، مصرف‌شده، نقض شده، یا باطل شده مشاهده نمایید.

صدور چک

برای صدور چک یکی از برگه‌های چک صادر نشده خود را انتخاب و کد ملی گیرنده چک را وارد نمایید. در ادامه لازم است مبلغ چک تاریخ سررسید و شرح صدور چک را وارد و تأیید نمایید‌ پس‌از ثبت امضای دیجیتال از طریق برنامه هامون چک صادر و مشخصات آن در همراه بانک نمایش داده خواهد شد.

مشاهده چک‌های دریافتی

لیست چک‌های صادرشده در وجه شما در گزینه مشاهده کارتابل و کارسازی چک‌های دریافتی قابل‌مشاهده است. به این منظور لازم است ابتدا امضای الکترونیکی خود را از طریق برنامه هامون ثبت و سپس در همراه بانک لیست چک‌های دریافتی را مشاهده نمایید.

انتقال چک دیجیتال

به‌منظور انتقال چک دریافت شده به فرد دیگر، در قسمت مشاهده کارتابل و کارسازی چک های دریافتی گزینه انتقال را انتخاب نمایید و در مرحله بعد کد ملی کسی که قرار است چک به او انتقال داده شود را وارد نمایید‌. پس‌از ثبت امضای الکترونیکی در برنامه هامون چک به فرد مربوط منتقل و از کارتابل شما خارج خواهد شد.

نقد کردن چک

برای نقد کردن یا واریز مبلغ چک به حساب خود می‌توانید به شعبه مراجعه یا به‌صورت غیرحضوری از طریق همراه بانک اقدام نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.