ماجرای بلوکه شدن پول مشتری در حساب شرکت تولیدکننده لوازم خانگی چه بود؟

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص بلوکه شدن پول یک مشتری در حساب یک شرکت تولید لوازم خانگی داخلی توضیحاتی ارائه داد.

پازوکی گفت: فردی چند روز پیش اقدام به خرید سه تلویزیون با یک کد ملی کرده بود که فروشنده از خرید سه محصول مشابه با یک کد ملی ممانعت می‌کند.

ماجرای بلوکه شدن پول مشتری در حساب شرکت تولیدکننده لوازم خانگی

به گفته او، به طور کلی خرید لوازم خانگی با یک کد ملی امکان پذیر است چرا که در سایت جامع تجارت برای جلوگیری از قاچاق کالا این موضوع تعریف شده است. اگر برای خرید جهیزیه باشد یک کد ملی هم امکان پذیر است، ولی برای خرید یک کالای مشابه ممنوع است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: فروش بیشتر به نفع فروشنده لوازم خانگی است، ولی چیزی که در سامانه تجارت تعریف شده این است که باید با یک کد ملی تنها یک وسیله خریداری شود. افراد برای خرید دوم باید مجدداً با یک کد ملی جدید مراجعه و از ابتدا فرایند خرید را آغاز کنند.

او در خصوص بلوکه شدن پول‌های مشتریان در حساب برخی از شرکت‌های لوازم خانگی گفت: در واقع تلویزیون ۷۰ یا ۸۰ اینچ در بازار خواهان زیادی ندارند و تولید کننده اقدام به تولید لوازم پرفروش می‌کند، در نهایت برای خرید این نوع محصول فروشندگان فاکتوری به مشتری مبنی بر این که نهایت تلویزیون شما طی ۳۰ روز آینده تحویل خواهد شد ارائه می کنند، مشتری قرار داد را امضا می‌کند و پول تا زمان تحویل در حساب شرکت مذکور است.

پازوکی گفت: بلوکه شدن پول تا زمان دریافت کالا توسط مشتری تخلف نیست چرا که مشتری پای قرارداد تمامی موارد را قبول کرده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.